وقف‌ برای امام زمان(عج) به ما فرصت تمدن‌سازی می‌دهد


وقف‌ برای امام زمان(عج) به ما فرصت تمدن‌سازی می‌دهد

حجت‌الاسلام کلباسی با بیان‌اینکه تمدن‌های دوران معاصر پشتوانه های وقف داشته و دارند، گفت: وقف با نیات مهدوی و برای امام زمان(عج) به تمدن‌سازی کمکی شایان می‌کند چراکه این پروسه نیازمند هزینه‌های سنگین نظریه‌پردازی و مطالعاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره الزامات وقف در حوزه مهدویت در جامعه منتظر، اظهار کرد: بدون شک وقف تسهیل کننده راه خیر است، چنان که اگر امروز ما در جامعه آثار و حیاتی از علم و دانش می بینیم بخش عمده آن مرهون سنت حسنه وقف است مثل مدارس، کتب و مراکز وقفی به منظور رشد و توسعه علم.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: این سنت از دیرباز در فرهنگ اسلامی بوده و مسلمانان به آن توجهی ویژه داشته اند و اینچنین توانسته اند مسیر خیرات را تسهیل کنند چراکه هزینه کار را پایین آورده و موجب رشد شده اند.

وی درباره آثار وقف های مهدوی در تمدن سازی به عنوان افق گام دوم انقلاب از نظر رهبری معظم، تصریح کرد: بی تردید موقوفات مهدوی در تمدن سازی می تواند راهگشا است چراکه تمدن سازی در گام نخست به نظریه پردازی و اقدامات علمی نیاز دارد که هزینه های سنگین را می طلبد و اگر از محل خیر تامین شود آثار و برکات بسیار دارد اما اگر بودجه ها محدود شود کار آنطور که باید پیش نمی رود چون تمدن سازی بسیار پرهزینه است.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه تمدن های دوران معاصر هم پشتوانه های وقف داشته و دارند، گفت: جوایز امروز علمی فرهنگی جهان به وقف اتکاء دارد؛ لذا در تمدن سازی با محوریت مهدویت که امر مقدس دینی است و از دیرباز مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعه قرار داشته هم به لحاظ علمی و توسعه و استحکام بنیان های فکری و تبلیغی نیاز به سرمایه گذاری جدی دارد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: امروز شاهد ثبت موقوفات بسیار برای امام حسین(ع) هستیم اما در حوزه تمدن سازی و مهدویت کمتر به وقف برخورد می کنیم. جا دارد آنها که امکان دارند و این عرصه را می شناسند در حد توان با نیات مهدویت و ملزومات جامعه منتظر و حرکت کننده در مسیر ظهور وقف کنند.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه وقف برای مهدویت باید در حوزه های مطالعاتی، آموزشی پژوهشی و نیز تبلیغ و ترویج باشد، خاطرنشان کرد: کتاب و سایر آثار مکتوب و نیز آثار سمعی و بصری می توانند جزء نیات وقف های مهدوی باشند و خلاءهای بسیار ما در این باره را برطرف کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)