در سال 2019 چه هواپیماهای جدیدی ساخته شده‌اند؟


در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شرکت‌های هواپیمایی خارجی، از جدیدترین هواپیما‌های خود رونمایی کردند و در واقع سال پرباری برای ایرلاین‌های خارجی بوده است. مسافران پرواز خارجی با خرید بلیط...

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شرکت‌های هواپیمایی خارجی، از جدیدترین هواپیما‌های خود رونمایی کردند و در واقع سال پرباری برای ایرلاین‌های خارجی بوده است.

مسافران پرواز خارجی با خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین‌ها حس جدیدی را در سفر هوایی خود تجربه کردند. ساخت هواپیمای جدید توسط تولیدکنندگان مختلف، همچنان ادامه داشته که رقابت آن‌ها بر سر ساخت هواپیما ایرباس و بوئینگ خواهد بود.
در اینجا به معرفی جدیدترین هواپیما‌های شرکت‌های هواپیمایی در سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم، اگر دوست دارید پرواز خارجی خود را با هواپیمایی با امکانات جدید تجربه کنید، قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
در سال 2019 چه هواپیماهای جدیدی ساخته شده‌اند؟


کوماک سی ۹۱۹ چین

این هواپیمای کوچک ـ. متوسط از جدیدترین هواپیما‌ها در صنعت هوایی بوده که بطور کامل توسط کشور چین ساخته شده است. تعداد صندلی‌های این هواپیمای مسافربری با بدنه‌ی کوچک، حدود ۱۶۸ عدد است که پرواز‌های آن کاملا با کلاس اکونومی انجام می‌شود.

۱۵۶ صندلی برای قسمت مختلط در نظر گرفته شده و این هواپیما میتواند ۴ هزار و ۷۵ کیلومتر را با یک باک بنزین طی کند.

میتسوبیشی رجینال جت ژاپن

این هواپیما با نام خلاصه شده MRJ هواپیمایی دو موتوره است که قابلیت جابه‌جایی ۷۰ تا ۹۰ مسافر را دارد. شرکت میتسوبیشی اقدام به ساخت این هواپیما کرده، اما شرکت تویوتا موتور سهامدار عمده‌ی آن به حساب می‌آید.

طراحی این هوپیما که برای مسافران پرواز خارجی بسیار جالب بوده توسط شرکت فوجی انجام شده است. بعد از هواپیمای NAMC که اکنون از بین رفته، این هواپیما در واقع اولین هواپیمای طراحی شده توسط کشور ژاپن است.

ام سی ۲۱ روسیه

در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۶ اولین هواپیما از این رده به نام ام سی ۲۱-۳۰۰ نخستین پروازش را در سال ۲۰۱۷ انجام داد. در ساخت باله‌های این هواپیما از پلیمر‌های ضد آب فیبر‌های کربنی و فناوری جدید استفاده شده که پره‌های آن با قدرت PW۱۰۰۰G تقویت شده‌اند.
ظرفیت این هواپیما با دو کلاس پروازی، حدود ۱۳۲ تا ۱۶۳ مسافر است که قابلیت ارتقا ظرفیت تا ۱۶۵- ۲۱۱ مسافر را نیز دارد. محدوده‌ی پروازی این هواپیما در پرواز خارجی یا داخلی بین ۶ هزار تا ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است.

بوئینگ ۷۳۷ مکس - ۹
این هواپیما در آخرین مرحله‌ی آزمایشی خود، محموله‌ای را در سال ۲۰۱۸ ارسال کرد و این پرواز کاملا موفقیت آمیز انجام شد. این هواپیما که در بین هواپیما‌های بوئینگ، جدیدترین است، گروه‌های پرواز، تمامی آزمایش‌های مرتبط با کنترل پرواز، سیستم‌ها و قابلیت‌های حمل و نقل را، در اولین پرواز آن انجام دادند.

بوئینگ ۷۳۷ مکس ـ. ۱۰
صندلی‌های این هواپیما در میان بوئینگ‌ها پایین‌ترین قیمت را به خود اختصاص داده‌اند. خرید بلیط هواپیما خارجی برای این هواپیما بسیار ارزان بوده و در واقع این هواپیما با بدنه‌ای که تنها یک راهروی میانی دارد، قرار است پرسودترین هواپیما برای ایرلاین‌ها باشد. با وجود قیمت مناسب در خرید بلیط هواپیما ۷۳۷، اما این بوئینگ مانند سایر بوئینگ‌ها دارای طراحی زیبای داخلی، فناوری پیشرفته در طراحی باله‌های کوچک، استفاده از آخرین تکنولوژی بین‌المللی در موتورها، بالا بردن کارایی در بخش حمل و نقل هوایی و صفحه نمایشی بزرگ در کابین می‌باشد.
در سال 2019 چه هواپیماهای جدیدی ساخته شده‌اند؟


بوئینگ ۷۸۷- دریم لاینر ۱۰
در میان خانواده‌ی هواپیما‌های اصلی بوئینگ ۷۸۷، بزرگترین عضو آن از نظر طول بدنه بوئینگ ۷۸۷- دریم لاینر است. این بوئینگ بدنه‌ای کشیده دارد و از بیشترین نیرو به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته بهره برده است.
بیشتر مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی، سفر با این هواپیما را ترجیح می‌دهند، زیرا این هواپیما با استفاده از تجارب پرسابقه و ارجحیت مسافران در پرواز خارجی یا داخلی، باعث خلق نتیجه‌ای بی سابقه در خرید بلیط هواپیما برای شرکت هواپیمایی بوئینگ شده اند.

ایرباس ۳۵۰-۱۰۰۰
ساخت این هواپیما ابتکاری نوین در صنعت هوایی به حساب می‌آید. کلیه‌ی سیستم‌های این هواپیما با تکنولوژی جدید ساخته شده که استفاده از قانون مورفی در طراحی باله‌ها، ایجاد بیشترین و مطلوبترین کارایی را در پرواز هواپیما به ارمغان آورده است.
در ساخت این هواپیما از مدرن‌ترین ابزارآلات و تکنولوژی صنعت هواپیمایی استفاده شده تا مسافران بعد از خرید بلیط هواپیما، بهترین پرواز خود را تجربه کنند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی را دارید، می‌توانید با وجود جدیدترین هواپیما‌ها بهترین سفر را با ایرلاین‌های اروپایی و آسیایی داشته باشید.


درست یا غلط بودن اسرار هواپیما
هنگام خرید بلیط هواپیما ممکن است داستان‌هایی درباره‌ی این سازه‌ی غول پیکر شنیده باشید که درباره‌ی درستی و یا نادرستی آن‌ها دچار تردید شده‌اید.
هنگام پرداخت هزینه برای سفر‌های هوایی مخصوصا پرواز خارجی، ممکن است خدمات شرکت هواپیمایی، مکان صندلی و امنیت پرواز برای بسیاری از مسافران مهم باشد و طبق شنیده‌های خود اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی کنند.
اما آیا این شنیده‌ها حقیقت دارد یا نه؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی حقایق برای شما روشن گردد.

امنیت همه‌ی صندلی‌های هواپیما یکسان نیست

اول از همه باید بگوییم که این گفته صحت ندارد. برخی از افراد معتقدند که هنگام بروز سوانح هوایی، مسافرانی که بر روی برخی از صندلی‌ها می‌نشینند آسیب کمتری دیده و خطر کمتری جان آن‌ها را تهدید می‌کند در نتیجه هنگام خرید بلیط هواپیما دچار تردید شده و بدنبال رزرو این صندلی‌ها برای پرواز داخلی و پرواز خارجی خود هستند.

طبق تحقیقات FAA هیچ یک از صندلی‌های درون هواپیما از دیگری امن‌تر نیست. از طرفی دیگر طبق تحقیقی که انجام شد، صندلی‌های بخش انتهایی هواپیما ۳۲ درصد کمتر دچار آسیب‌دیدگی شدند، با این حال بسیاری از افراد بر این باورند که هیچ‌کس بطور دقیق نمیتواند درباره‌ی این موضوع نظر داده و نتیجه‌گیری کند. پس برای خرید بلیط خارجی و حتی داخلی خود وسواس به خرج ندهید.

تحمل رعد و برق توسط هواپیما

این گفته کاملا درست است، زیرا هواپیما‌ها در ارتفاعاتی پرواز می‌کنند که امکان وقوع رعد و برق بسیار زیاد است، در نتیجه این سازه طوری طراحی شده است که بتواند بدون کوچکترین آسیبی از رعد و برق عبور کرده و به سلامت به مقصد برسد.

تا کنون صاعقه در طول پرواز داخلی و پرواز خارجی باعث سقوط هواپیما نشده است. پس دیگر نگران خرید بلیط هواپیما در هوای بارانی نباشید.
در سال 2019 چه هواپیماهای جدیدی ساخته شده‌اند؟


شباهت لاستیک هواپیما با لاستیک خودرو

این عقیده کاملا اشتباه است. لاستیک‌های هواپیما نسبت به لاستیک‌های سایر وسایل نقلیه بسیار متفاوت بوده و هیچ‌گونه شباهتی به یکدیگر ندارند. این لاستیک‌ها با اندازه‌ی کوچکی که نسبت به بدنه‌ی بزرگ و سنگین هواپیما دارند هر بیننده‌ای را شگفت‌زده میکنند.

طراحی لاستیک‌های هواپیما به گونه‌ای است که می‌تواند ۲۸ تن وزن را با جثه‌ی کوچک خود تحمل کند. هنگام تعویض لاستیک‌ها باید همانند لاستیک خودرو، هواپیما را با جک بالا ببرند تا بتوانند لاستیک را عوض کنند.

شاید تا کنون هنگام خرید بلیط هواپیما به این لاستیک‌های اعجاب‌انگیز فکر هم نکرده باشید، اما تمامی قطعات هواپیما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پرواز داخلی یا پرواز خارجی امن و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورند.

مهمانداران هرگز استراحت نمی‌کنند

وقتی شما برای خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام می‌کنید، خود را برای سفری طولانی در آسمان آماده می‌کنید. مطمئنا در طول پرواز داخلی یا پرواز خارجی طولانی، نیاز به خواب و استراحت پیدا می‌کنید.

مهماندار‌ها نیز مانند شما به استراحت نیاز دارند، زیرا گاهی مجبور می‌شوند ۱۶ ساعت در طول روز، به دلیل برخی از پرواز‌های خارجی طولانی مدت، کار کنند. هواپیما‌های بزرگی مانند بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷، اتاق‌های سیار کوچکی برای استراحت کادر پرواز داخلی یا پرواز خارجی خود دارند. مهمانداران می‌توانند مدت زمان کوتاهی در آنجا استراحت کرده و از امکانات آنجا مانند تخت، حمام و سرگرمی‌های دیجیتال استفاده کنند.

بی‌مزه بودن غذای هواپیما

این موضوع که باوری اشتباه است ممکن است برای کسانی که برای سفر‌های طولانی، اقدام به خرید بلیط داخلی یا خارجی می‌کنند، موضوعی مهم باشد. اما نکته‌ی جالب اینجا است که غذا‌های هواپیما بی‌مزه نیستند، در واقع ما طعم آن‌ها را بنا به دلایل علمی سخت می‌فهمیم.

طبق تحقیقات انجام شده ارتفاع و خشکی هوای درون کابین، تاثیر زیادی روی سیستم چشایی انسان می‌گذارد و به همین دلیل قدرت چشایی ما کم شده و نمیتوانیم طعم و مزه‌ی غذا را به خوبی احساس کنیم.

برای دیدن هواپیما‌های با آپشن، روی لینک زیر کلیک نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی