برج فرهنگ و هنر در بیرجند احداث می‌شود


برج فرهنگ و هنر در بیرجند احداث می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: یک مکان 10 هکتاری در مجاورت سالن آمفی تئاتر شهرداری بیرجند به عنوان «برج فرهنگ و هنر» استان احداث می‌شود و طراحی آن براساس یکی از نمادهای استان خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در نشست صمیمی با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان افزود: همه زیرساخت‌های هنرهای هفتگانه از جمله انجمن‌ها، نگارخانه‌ها و سالن تئاتر در این مکان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک مجموعه فاخر فرهنگی در استان افزود: اولین بازدید بنده از موزه مشاهیر باغ اکبریه بود و تاسف خوردم که چرا مفاخری که جایگاه و نقش ملی داشته‌اند، این گونه مظلوم و ناشناخته هستند؛ بنابراین ایده احداث یک مکان فاخر و در شان مشاهیر ملی ِاستان خراسان جنوبی را دنبال کردیم.

وی گفت: جانمایی اولیه صورت گرفته است و در این خصوص یکی از قوی‌ترین مشاوران حوزه معماری که در سطح بین‌المللی نیز کارنامه دارد، به کار گرفته شده که امیدوارم مراحل اجرایی آن از سال آینده آغاز شود.

معتمدیان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی با پشتوانه مفاخر و مشاهیر ملی در حوزه علمی و فرهنگی، همواره نقش ارزنده‌ای در توسعه فرهنگی کشور داشته است.

وی افزود: در عین حال نیازمند بازتعریفِ نقش اُدبا و فرهیختگان در ارتقای فرهنگ استان هستیم تا شاهد تاثیرگذاری هرچه بیشتر اهالی فرهنگ و هنر در رشد فرهنگ عمومی جامعه باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به انجمن‌های فرهنگی و هنری گفت: شما پرچمداران هویت فرهنگی استان هستید و قطعاً جوامعی که طعم توسعه و پیشرفت را چشیده‌اند، از گذرگاه فرهنگ و هنر عبور کرده‌اند.

وی ادامه داد: انجمن‌های فرهنگی و هنری، بازوان توانمند حوزه فرهنگی استان هستند و باید به عنوان اتاق فکر فرهنگ و هنر منطقه ایفای نقش کنند؛ ما نیز تمام قد و با جان و دل از پیشنهادات خلاقانه شما در راستای ارتقای فرهنگ استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

معتمدیان به بازدید اخیر از پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام اشاره کرد و گفت: بخشی از رکود پروژه ها مربوط به شرایط کشور و محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم‌هاست بنابراین اولویت بودجه براساس پیشرفت پروژه هاست در عین حال اتمام پروژه‌هایی مانند سالن علامه فرزان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در سفرهای شهرستانی نیز مصوب کردیم تا مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها هرچه زودتر تکمیل شود که بخشی از آنها تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد و تلاش می‌کنیم مابقی نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان باید هرچه زودتر تشکیل جلسه داده و برای تجلیل از مشاهیر استان برنامه‌ریزی کند؛ معتقدم این تجلیل لزوما به بزرگانی که در قید حیات نیستند منحصر نیست و باید از مفاخر فعال در عرصه فرهنگ و هنر استان نیز تجلیل شود.

وی به رتبه نامناسب استان خراسان جنوبی در نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: از انجمن‌ها و اهالی فرهنگ و هنر انتظار داریم در ایجاد شور و شادی و نشاط اجتماعی در جامعه نقش آفرین باشند.

در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید، روسا و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری استان، دیدگاه‌ها و مشکلات خود را با استاندار خراسان جنوبی در میان گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش