دستور امام خمینی به وحدت شیعه و سنّی در سال 1343


دستور امام خمینی به وحدت شیعه و سنّی در سال 1343

همزمان با هفته وحدت، صفحه مجازی منتسب به دفتر حفظ آثار امام خمینی(ره) مطلبی را درباره دستور رهبر کبیر انقلاب به وحدت شیعه و سنی در سال 1343 منتشر کرد.

دستور امام خمینی به وحدت شیعه و سنّی در سال 1343به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر کبیر انقلاب همزمان با هفته وحدت مطلبی را درباره دستور امام خمینی به وحدت شیعه و سنی در سال ۱۳۴۳ در اینستاگرام منتشر کرد.

در متن این پست آمده است:

در سندی از ساواک در سال ۴۳ گزارشگر ساواک از دستورات امام خمینی به حفظ وحدت اهل تسنن و شیعیان می‌نویسد که نشان از عمق بینش امام به این مسئله راهبردی دارد.

گزارشگر ساواک در این سند آورده است: وحیدی یکی از معلمین [معممین] میاندوآب به قم دعوت شده و پیغام بزرگی به او داده‌اند. گفته می‌شود که آخوند‌های آذرشهر، میاندوآب، رضائیه، شاهپور زیر فرمان او می‌باشند و به او مقام آیت‌الله داده شده و قصد دارد که با ملا‌های کُرد تماس بگیرد و آخوند‌های کُرد و غیر کُرد را با یکدیگر متحد و متقن نماید.

منظور آن‌ها ایجاد اعتصاب یا اغتشاش و اختلال امنیت می‌باشد.

ضمناً از طرف آیت‌الله خمینی دستورات مکرری به آخوند‌ها صادر شده تا موجبات نزدیکی آخوند‌های سنی و شیعه را فراهم و به شیعیان هم تذکر بدهند از توهین به مقدسات اهل تسنن خودداری نمایند.

دستور امام خمینی به وحدت شیعه و سنّی در سال 1343

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام