ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در البرز کلید خورد


ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در البرز کلید خورد

کرج - ایرنا - ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شعار« دانش آموز فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم » در استان البرز کلید خورد.

این المپیاد به نام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور خانواده معظم شهدا و مسوولان در مدارس استان البرز با به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و گلباران تصاویر شهدای گرانقدر روز دوشنبه در دبیرستان دخترانه شهید تیمسار فلاحی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با روشن کردن مشعل المپیادآغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین اظهارداشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه با هدف ترویج فرهنگ ورزش، استعدادیابی، ایجاد انگیزه ورزشی و نشاط در بین دانش آموزان و معلمان در مدارس، هدایت دانش آموزان به سوی رشته های ورزشی تخصصی در مدارس اجرا می شود.
فرشید علیزاده خاطرنشان کرد: تلاش معلمان تربیت بدنی بر این است تا دانش آموز توانمند در عرصه ورزش شناسایی شوند ضمن آنکه فضای با نشاط به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحصیل، تذهیب ، ورزش و ایجاد شادی و روحیه نشاط در محیط مدارس از مهمترین اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای است.
علیزاده اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته ۲۰۰ هزار دانش آموز البرزی در در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردندکه امسال پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان رشد بیشتری پیدا کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دانش آموزان این استان درمسابقات ورزشی دانش آموزان کشوری ۷۸ جام قهرمانی و ۱۴ کاپ اخلاق کسب کردند.
علیزاده یادآورشد: مهمترین هدف این برنامه ملی ارتقاء تحرک جسمی و سلامت در بین دانش آموزان است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این آیین اظهار داشت: هر ساله این المپیاد ورزشی در راستای ترویج زندگی سالم و شاداب در جامعه برگزار می شود.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که برگزاری این المپیاد توانسته است نقش موثری در شاداب سازی فضای مدارس و همچنین خانه ها داشته باشد.

وی از ورزش به عنوان مهمترین عامل درحفظ سلامت جسمی و روحی یاد کرد و یادآورشد: ورزش تضمین کننده سلامت جامعه است لذا توجه به این موضوع مهم درکانون خانه و مدرسه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان البرز نیزگفت: آموزش و پرورش در حوزه ورزش موفق عمل کرده زیرا بسیاری از مدال های کسب شده ورزش البرز در سطح مسابقات کشوری و جهانی متعلق به دانش آموزان است.

امیرغفرانی یادآورشد: افتخارآفرینی دانش آموزان البرزی در مسابقات کشوری و برون مرزی قابل تحسین است و این مهم حاصل توجه آموزش و پرورش استان به مقوله ورزش و تندرستی در سطح مدارس است.

وی ادامه داد: البرز به همت آموزش و پرورش توانست در طرح استعدادیابی ورزشی در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد