معاون سیاسی استاندارکردستان: هفته وحدت نماد انسجام امت اسلام است


معاون سیاسی استاندارکردستان: هفته وحدت نماد انسجام امت اسلام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: هفته وحدت به عنوان حرکتی ابتکاری در انقلاب اسلامی ایران هم اکنون به عنوان نمادی برای انسجام امت اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش اقبال اظهار داشت: وحدت به معنای نزدیک شدن افکار و اندیشه ها و هماهنگی در باورها و تفکرات است و بر این اساس، وحدت به معنای حرکت در مسیر وحدانیت، همبستگی و یکی شدن می‌تواند برای نیل به اهداف دشوار که گاهی ناممکن به نظر می رسد گشاینده مسیر و آغازگر حرکت باشد.

وی اضافه کرد: یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت و برادری است، برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اندیشه وحدت و هماهنگی در ذهن و تفکر کسانی شکل می گیرد که به تحمل و تساهل در ذهن و اندیشه باور دارند.

خوش اقبال یادآور شد: وحدت در جهان معاصر که در آن درگیری و نزاع و تقابل و تضاد جوامع انسانی را فراگرفته و اجتماعات انسانی را مستهلک ساخته و برای رسیدن به اهداف والای انسانی و تحقق وعده های الهی، فارغ از هر مذهب، گرایش، نژاد و قومیتی، فرایندی گریزناپذیر و راه نجات از استعمار و گریز از استکبار است.

وی با بیان اینکه وحدت واژه مشترک میان انسان های آزادیخواه جهان و راه گریز از بهره کشی و نجات از مهلکه تفرقه و نفاق است افزود: چرا که اختلافات مذهبی در طول تاریخ حسب حساسیت ها و تعصبات خاصی که اقشار مختلف مردم در تمامی ادیان نسبت به آن داشته اند زمینه بسیاری از تفرقه افکنی ها برای استثمار ملت ها بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: هرجا وحدت و یکپارچگی در میان مذاهب مختلف ادیان به ویژه مسلمانان شکل گرفته امکان استثمار و سلطه بر مردمان بسیار کمتر شده است.

خوش اقبال تصریح کرد: بدون تردید بارزترین نماد وحدت در عصر حاضر، پیشنهاد وحدت میان پیروان دو نحله بزرگ دین اسلام یعنی شیعه و سنی بوده است و این اندیشه بزرگ در طول تاریخ از سوی انبیای الهی و امامان معصوم مطرح شده است اما امام راحل در قرن حاضر مهمترین منادی آن است.

وی تاکید کرد: آن بزرگوار از نتایج تفرقه و اختلاف و پیامدهای آن برای جوامع اسلامی آگاه بود و خطرات آن که امروز دامنگیر جهان اسلام شده است را هشدار داده بود و اسلامگرای بزرگ عصر حاضر با آگاهی از اثرات ویرانگر تفرقه در میان مسلمانان با درایتی خاص تبدیل به فرصتی برای رفع اختلافات تاریخی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره)که ایجاد تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی را محصول دست های پلید استکبار و اجانب می دانست گسترش اخوت دینی میان پیروان تمامی مذاهب را به عنوان فرصتی برای رفع اختلافات و تضادها دانسته و با آگاهی از اثرات ویرانگر این اختلافات، پیروان مذاهب تشیع و تسنن را از آن بر حذر داشته و به برادری و رفتار نیک با همدیگر سفارش فرموده است.

خوش اقبال عنوان کرد: یکی از آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)که ریشه در اندیشه ناب توحیدی ایشان داشت، همانا اقتدار و عزت و سرافرازی مسلمین در جهان و اعتلای آنان در میان دیگر ادیان بود و به همین دلیل حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در بیان و دیدگاههای ایشان ضرورت وحدت مسلمانان به طور مستمر تأکید داشتند.

وی اظهار داشت: وی هفته وحدت را نمادی برای دوری از تعصبات مذهبی و اختلافات جزئی میان پیروان دین اسلام قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: این ایده که شاید بسیاری از زمامداران ممالک اسلامی تازه به اهمیت و قدرت آن در مقابل قدرت های استعماری پی برده اند و شعار وحدت و یکپارچگی را برای نجات خاورمیانه و سایر ملت های مسلمان دنیا سر می دهند، امروز که تحولات اخیر منطقه خاورمیانه دسیسه های استعمارگران را برای همه مشخص کرده نقش وحدت میان مسلمان بیش از پیش اهمیت یافته است.

خوش اقبال با بیان اینکه وحدت از صدر اسلام تاکنون موجب مصون ماندن اسلام از انواع توطئه های دشمنان شده است اذعان کرد: نباید وحدت تنها در یک دوره و زمان خاصی که دشمن به دنبال توطئه است وجود داشته باشد بلکه باید مسلمانان همیشه با حرکت در مسیر آموزه های دینی خود برای حفظ و حراست از جامعه اسلامی وحدت و همدلی خود را حفظ کنند.

وی یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی محور اصلی وحدت در کشور هستند و همه ما باید در مسیر این وحدت حرکت کنیم و بدون شک عزت و سربلندی و تعالی هر کشوری در یگانگی و هم بستگی آنها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: با حلول انقلاب اسلامی ایران نیز ترس و وحشت بزرگی بر خیمه دشمنان اسلام وارد شد و آنان برای مقابله با موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی در جهان اقدام به توطئه های مختلفی علیه مردم مسلمان ایران کردند که راه انداختن جنگ هشت ساله و ناامنی در مناطق مختلف ایران از جمله این توطئه ها بود.

خوش اقبال تصریح کرد: در خاورمیانه امروزی هم اکنون شاهد توطئه های پیچیده دشمنان علیه مسلمانان هستیم و از یمن تا فلسطین و آن طرف سوریه، لبنان، لیبی و عراق توطئه هایی علیه کشورهای مسلمان برنامه ریزی شده و با بهره مندی از ابزارهای رسانه ای، به جهانیان القا می شود.

وی گفت: ایران اسلامی و استان کردستان نیز از این توطئه ها مصون نبوده و همواره مردم مسلمانان ایران در برابر این توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: اکنون و با توجه به پیامدهای منفی اقدامات تکفیری در جهان اسلام بستر مناسبی برای تحقق و وحدت و همگرایی اسلام و مسلمانان ایجاد شده است که ضرورت برنامه ریزی و عملکرد هوشمندانه مسئولان، علما و دست اندر کاران جهان اسلام و به ویژه نظام جمهوری اسلامی را می طلبد.

خوش اقبال اظهار داشت: مردم مسلمان کردستان نیز اعم از اهل سنت و اهل تشیع با تقدیم بیش از پنج هزار و 400 شهید و هزاران جانباز و آزاده، وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و دفاع از وحدت و انسجام کشور نشان داده اند.

وی گفت: ماه ربیع الاول و ایام هفته وحدت نیز فرصت مناسبی برای بازگو کردن مبانی وحدت بخش اسلامی و تقویت پایه های انسجام و وحدت در بین پیروان مذاهب اسلامی است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در پایان افزود: مردم استان کردستان سالهای مدیدی است که در کنار هم زندگی مسالمتآمیزی داشته و کمترین تفرقه ای از بابت مسائل قومیتی و یا مذهبی وجود ندارد و همین در کنار هم بودن به نماد وحدت ملی و وحدت اسلامی در جهان مبدل شده است.

46

کد خبر 1319787

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی