زاینده رود فردا بازگشایی می شود


زاینده رود فردا بازگشایی می شود

مهر نوشت: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان فردا ( 21 آبانماه) بازگشایی می شود و خروجی آب از سد زاینده رود افزایش خواهد یافت.

حسن ساسانی با اعلام بازگشایی دریچه های سد زاینده رود برای توزیع آب کشاورزی در شبکه های غرب و شرق استان اصفهان اظهار داشت: زمان توزیع آب کشاورزی در بامداد ۲۱ آبان ماه خواهد بود.

۱۲۰ میلیون متر مکعب برای نوبت اول کشت پاییزه توزیع می شود

وی افزود: مجموع میزان حجم توزیع آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد زاینده رود است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با اشاره به تامین آب نوبت اول برای کشت به هنگام پاییزه در مدت ۲۰ روز تصریح کرد: دبی آب خروجی از بامداد بیست و یکم به ۷۵ مترمکعب برثانیه افزایش می یابد.

ساسانی اعلام کرد: میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۴۲۶ میلیون متر مکعب است و میزان حجم ورودی به این سد ۱۳و خروجی آن ۲۴ مترمکعب بر ثانیه است.

کاهش ۲۴ درصدی بارشها نسبت به مدت مشابه سال گذشته

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها به گونه ای است که حجم مخزن سد زاینده رود در پایان سال آبی جاری از ۴۵۰ میلیون متر مکعب کاهش نیابد، ابراز داشت: میزان بارش های امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است و نسبت به بلندمدت با کاهش ۴۰ درصدی همراه است.

46

کد خبر 1319828

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه