چرا جناح‌ها از رویارویی با «غنی» پرهیز می‌کنند؟


نشریه آمریکایی مهمترین عوامل تحکیم دولت «اشرف غنی» را حمایت نظامی دایمی آمریکا و ادامه کمک‌های خارجی از دولت افغانستان دانست که مانع مقابله جناح‌های سیاسی و قومی با وی می‌شود. به گزارش تسنیم، با وجود گذشت حدود یک ماه و نیم از برگزاری...

نشریه آمریکایی مهمترین عوامل تحکیم دولت «اشرف غنی» را حمایت نظامی دایمی آمریکا و ادامه کمک‌های خارجی از دولت افغانستان دانست که مانع مقابله جناح‌های سیاسی و قومی با وی می‌شود.
به گزارش تسنیم، با وجود گذشت حدود یک ماه و نیم از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هنوز نتایج ابتدایی اعلام نشده و نگرانی‌هایی وجود دارد که اعلام نتایج منجر به ناآرامی، خشونت و یا کشاندن کشور به سمت بحران شود.

نشریه آمریکایی «وار آن راکس» در این باره نوشت: دولت افغانستان که متهم به فساد است به دلیل حمایت‌های آمریکا و کمک‌های خارجی به جای پرداختن به کارکرد مثبت تلاش‌هایش را متمرکز حذف بازیگران سنتی کرده اما با این حال نیز نتوانسته بر افغانستان کنترل داشته باشد.

این نشریه با اشاره به تلاش اپوزیسیون دولت برای ایجاد دولت موقت مهمترین عامل تحکیم کنترل دولت غنی و نیز عامل بازدارنده رویارویی جناح‌های سیاسی و قومی با دولت را حمایت دائم نظامی آمریکا و کمک‌های مالی بین‌المللی دانست.

در ادامه این گزارش آمده که غنی و مشاروانش در طی این سال‌ها کارکردهای دولت را به قیمت به حاشیه کشیدن بازیگران سنتی که پس از سقوط طالبان ثروت و قدرت را در پست‌های دولتی جمع کرده بودند، در اولویت قرار داده است.

گزارش می‌افزاید که برخی از ارزشمندترین منابع افغانستان شامل اقتصاد غیرقانونی مواد مخدر، مواد معدنی گرانبها است و بیشتر نقاط مرزی کشور تحت تأثیر ذینفعان سنتی قرار دارد.
وار آن راکس می‌افزاید که ثبات دولت و اقتصاد افغانستان بیش از حد به کمک‌های بین‌المللی و نیروهای آمریکایی متکی است.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)