روحانی: اگر برجام را نگه داریم، سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود/ تندروها ما را با مشکل روبرو می‌کنند


روحانی: اگر برجام را نگه داریم، سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود/ تندروها ما را با مشکل روبرو می‌کنند

رئیس جمهوری گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که روشنفکری دینی بود؛ آیت الله شهید بهشتی و آیت الله شهید مطهری عالمان روشنفکران بودند. آن زمانی که در حوزه علمیه قم نوشتن مسئله خوبی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی مجله مکتب تشیع را نوشتند. مرحوم هاشمی رفسنجانی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ورزشگاه تختی شهر رفسنجان گفت: میهمان مردم عزیز استان کرمان و شهرستان انقلابی رفسنجان برای دولت دوازدهم یک افتخار است و من بسیار خوشحالم که در این ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام صادق علیه السلام توانستم شما مردم عزیز و قهرمان رفسنجان را زیارت کنم.

وی ادامه داد: همیشه مردم رفسنجان مردمی فعال و پرتلاش و سختکوش متدین و انقلابی بودند. من اگر بخواهم اولین خاطره ام را از مردم رفسنجان بگویند مربوط به سال ۱۳۴۰ هست بعد از فوت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در فروردین ۱۳۴۰ دسته‌جات مختلفی از سراسر ایران به قم آمدند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس و ایسنا بخوانید؛

* : بعد از فوت مرحوم آیت الله بروجردی در سال ۱۳۴۰ دسته جات مختلفی به قم آمدند؛ آن جمعیتی که نظم و شعارشان خیلی گل کرد جمع مردم رفسنجان بود. من از آن تاریخ با این مردم پر تلاش آشنا شدم. بعد از سال ۱۳۵۳ تا پیروزی انقلاب همواره جوانان پرشور و مردم عاشق به راه نهضت اسلامی و امام(ره) را در این شهرستان در زمان سخنرانی هایی که داشتم دیدم.

* دو افتخار این استان شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت الله هاشمی بودند. من قبل از انقلاب آیت الله هاشمی را می‌شناختم و بعد از انقلاب هم به طور پیوسته با ایشان همکاری داشتم. در طول مدت همکاری ایثارگری و فداکاری خوشفکری مجاهدت سیاستمداری این هنر و واقع‌بینی او برای همه مردم ایران و مردم منطقه و سراسر جهان (مشهود بود). آقای هاشمی رفسنجانی فخری برای این سرزمین است.

* مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که روشنفکری دینی بود؛ آیت الله شهید بهشتی و آیت الله شهید مطهری عالمان روشنفکران بودند. آن زمانی که در حوزه علمیه قم نوشتن مسئله خوبی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی مجله مکتب تشیع را نوشتند. مرحوم هاشمی رفسنجانی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

روحانی: اگر برجام را نگه داریم، سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود/ تندروها ما را با مشکل روبرو می‌کنند

* هفته ای یک شب در محضر شهید بهشتی ، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی سه شنبه شب ها جلساتی داشتیم و در رابطه با مسائل کشور صحبت می کردیم. وقتی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، نظر قاطع این بود که مقام معظم رهبری رئیس مجلس شوند. خود آقا نظرشان این بود و استدلال کردند آقای هاشمی رئیس مجلس شوند، ایشان ۹ سال این مجلس را اداره کرد.

* آیت الله هاشمی یک مدیر بزرگ بود، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یک درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه یاد داد و آن میانه روی و اعتدال بود. در جامعه ما افکار و سلیقه های مختلف وجود دارد، این طور نیست که همه مثل هم بیاندیشیم.

*در اینکه چه راهی را انتخاب کنیم و کدام راه ما را به مقصد می رساند اختلاف نظر هست. در یک جمعیت هشتاد و خرده ای میلیونی اختلاف نظر وجود دارد. در این میان تندروها ما را با مشکل رو به رو می‌کنند. آن راه میانه ای که قرآن به ما دستور می دهد این است که ما شما را امت میانه رو قرار داده ایم. اعتدال‌گرایی معتدل بودن در عین اهمیت به آرمان ها باید در نظر گرفته شود.

* ما با ۶ کشور برای مصالح جامعه مذاکره کردیم. این وسط آمریکا از توافق خارج شد. ما می توانستیم چند کار انجام دهیم. عده ای می گفتند شما بلافاصله از توافق خارج شوید و عده ای هم می گفتند در هرشرایطی در این توافق بمانید.

*مردم ایران! بدانید با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و امنیتی سیاسی دست پیدا می‌کنیم. سالها خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است. طبق این توافق سال آینده اگر این این برجام را نگه داریم تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد.

این خبر تکمیل می شود...

۲۷۲۱۵

کد خبر 1319831

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟