مورالس پیشنهادهایی برای پناهندگی دریافت کرد


مورالس پیشنهادهایی برای پناهندگی دریافت کرد

تهران – ایرنا – ساعاتی پس از کناره گیری اوو مورالس از سمت ریاست جمهوری بولیوی، چند کشور از جمله مکزیک به وی پیشنهاد پناهندگی سیاسی دادند اما مورالس گفته که در کشورش خواهد ماند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری سی ان ان، چندین کشور حوزه آمریکای لاتین ضمن اعلام حمایت از مورالس، پیشنهاد پناهندگی سیاسی به وی دادند، اما وی این پیشنهادها را رد کرد و گفت در بولیوی باقی خواهد ماند.

در گزارش سی ان ان به نام کشورهایی که به مورالس پیشنهاد پناهندگی داده اند، اشاره نشده است.

رویترز: مکزیک به مورالس پیشنهاد پناهندگی داد

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: "مارسلو ابرارد" (Marcelo Ebrard) وزیرخارجه مکزیک اعلام کرد درصورتی که اوو مورالس درخواست کند، مکزیک آماده اعطای پناهندگی سیاسی به وی است.

به اعتقاد تحلیل گران، مورالس پس از هوگو چاوز نماد بارز استکبارستیزی در حوزه آمریکای لاتین است و از جمله افرادی است که کشورهایی نظیر آرژانتین و مکزیک بود از او الهام گرفته اند بنابراین پیامدهای استعفای او، فراتر از بولیوی خواهد بود.

در پی گسترش اعتراض‌ها در شهرهای بولیوی، «اوو مورالس» رئیس جمهوری روز یکشنبه از قدرت کناره گیری کرده است.

استعفای مورالس از قدرت در حالی منتشر می شود که وی بعدازظهر روز یکشنبه در نطقی تلویزیونی از برگزاری انتخابات مجدد در این کشور خبر داد.

این تصمیم در پی گسترش اعتراضات و افزایش خشونت ها در شهرهای مختلف این کشور آمریکای لاتین اتخاذ شده است.

مورالس گفت: تصمیم گرفته ام انتخابات سراسری جدید برگزار شود که بار دیگر به ملت بولیوی اجازه رای گیری دموکراتیک در راستای انتخاب دولت جدید را می دهد.

**۱۳۰۲**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس