پارا دو و میدانی قهرمانی جهان؛ کسب دو سهمیه پارالمپیک توکیو در روز چهارم رقابت‌ها


پارا دو و میدانی قهرمانی جهان؛ کسب دو سهمیه پارالمپیک توکیو در روز چهارم رقابت‌ها

تهران- ایرنا- دوومیدانی‌کارهای معلول ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان این رشته که در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود توانستند 2 سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کنند.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

در پایان چهارمین روز رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان «مهران نکویی‌مجد» در کلاس F۳۴ با ثبت رکورد ۱۱ متر و ۴۱ سانتی‌متر در رده دوم پرتاب وزنه ایستاد و سهمیه توکیو ۲۰۲۰ را کسب کرد. همچنین «سجاد محمدیان» نماینده ایران در پرتاب وزنه کلاس F۴۲ کشورمان با رکورد ۱۴ متر و ۳۹ سانتی‌متر موفق به کسب نشان برنز شد و حضورش را در توکیو ۲۰۲۰ قطعی کرد.

«هادی کاییدی» دیگر نماینده کشورمان در پرتاب وزنه با ثبت رکورد ۱۰ متر و ۷۵ سانتی‌متر و کلاس F۳۴ در جایگاه ششم ایستاد و از کسب سهمیه پارالمپیک توکیو باز ماند. «فرهاد کهریزی» دیگر نماینده ناکام ایران در کسب سهمیه بود. وی که روز گذشته به فینال این رقابت ها صعود کرده بود با ثبت زمان ۱۲٫۳۵ ثانیه در جایگاه هفتمی جهان ایستاد.

نمایندگان ایران تا کنون موفق به کسب یک نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز شدند. تا پایان روز چهارم پنج سهمیه به ورزشکاران نابینا و معلول ایران در این رقابت ها رسیده است. مهدی اولاد، نورمحمد آرخی، علیرضا مختاری، مهران نکویی‌مجد و سجاد محمدیان ورزشکاران نابینا و معلول ایران هستند که سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کردند.

گفتنی است در این دوره از رقابت‌ها نفرات اول تا چهارم سهمیه رقابت‌های پارالمپیک توکیو را کسب می‌کنند.

هاشمیه متقیان، امان‌الله پاپی، مهناز امینی، علی محمدیاری، حامد امیری، سجاد محمدیان، هادی کاییدی، مهران نکویی‌مجد، فرهاد کهریزی، اسدالله عظیمی، محمدرضا احمدی، سید علی‌اصغر جوانمردی، علیرضا مختاری، داود علی‌قاسمی امروز برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به امارات رفتند.

همچنین مهدی اولاد، وحید علی نجیمی، مسعود حیدری، بهزاد عزیزی و محمد ارخی ورزشکاران نابینا و کم‌بینایی هستند که برای کسب سهمیه به دبی سفر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس