گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زلزله آذربایجان شرقی


گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زلزله آذربایجان شرقی

نماینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در منطقه زلزله زده گفت: هماهنگی و عملکرد تمامی حوزه‌های دانشگاه در زلزله باعث تثبیت سریع شرایط و خدمت رسانی قوی به هموطنان و اعزام تنها یک مصدوم به تبریز شد .

فرزاد رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: واحد EOC دانشگاه در دقایق اول وقوع زلزله، نزدیک‌ترین آمبولانس‌ها را به مناطق سراب، میانه، بستان آباد و هشترود اعزام کرد که براساس اطلاعات اولیه ارسالی، شدت حادثه در شهرستان‌های میانه و سراب بیشتر بود.

وی افزود: با توجه به گزارشات رسیده تیم فرماندهی حادثه و اتوبوس-آمبولانس تبریز عازم شهرستان میانه شد و همزمان دو دستگاه آمبولانس‌ از هشترود و دو دستگاه نیز از بستان آباد برای کمک به امدادرسانی به شهرستان میانه اضافه شدند.

وی با بیان اینکه به علت تاریکی هوا امکان دقیق برآورد آمار مصدومان و فوتی‌ها مقدور نبود،گفت: اتوبوس آمبولانس اردبیل نیز جهت تسریع در امدادرسانی به منطقه فراخوان شده و اتوبوس آمبولانس ارومیه نیز آنکال در استان قرار گرفت.

رئیس اورژانس تبریز اضافه کرد: با روشن شدن هوا در دقایق اول (6:45) اورژانس هوائی جهت ارزیابی هوائی از منطقه زلزله زده به پرواز درآمد و مناطق و روستاها در چند نوبت، رصد شد.

وی افزود: رئیس سازمان اورژانس کشور به همراه معاون فنی عملیاتی اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز اول وقوع زلزله پس از بازدید از مناطق زلزله زده، رضایت کاملشان را از روند اقدامات بهداشتی و درمانی و استقرار آمبولانس‌ها در منطقه اعلام و بر تداوم اقدامات تأکید کردند.

گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زلزله آذربایجان شرقی

وی یادآور شد: اورژانس پیش بیمارستانی نیز با توان کامل و استفاده از آمبولانس‌های زمینی، اورژانس هوائی و اتوبوس آمبولانس و خودرو فرماندهی، کارشناسان زبده، کارشناسان توانمند معاونت بهداشتی در خدمت زلزله زدگان بوده و تمامی بیمارستان‌های استان از لحظات اول با فعال کردن کمیته بحران (HICS) در آماده باش قرار گرفته و ICS دانشگاه و مرور شرح وظایف NRF ساعات اول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس تبریز، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: زلزله 5.9 ریشتری هفدهم آبان ماه در نزدیکی شهر ترک میانه روی داد و موجب فوت پنج نفر از اهالی روستای ورنکش و آسیب دیدگی 529 نفر در شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود شد که از این تعداد 29 بستری و مابقی تحت اقدامات سرپائی قرار گرفتند.

وی متذکر شد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها تمامی مراجعه‌کنندگان و مصدومان بیمارستان سراب ترخیص شده‌اند و در بیمارستان برکت امام (ره) میانه نیز 10 نفر تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: نوزاد احیا شده در شهرستان سراب که به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن داخل چادر به بیمارستان کودکان تبریز منتقل شده بود، پس از تکمیل اقدامات درمانی ترخیص شد و متاسفانه پدر و مادر او در محل گاز گرفتگی در یکی از روستاهای سراب جان باختند.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون تیم‌های مختلف معاونت بهداشتی ، اورژانس و درمان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان هستند.

به گزارش ایسنا، در زلزله 5.9 ریشتری 529 نفر مصدوم شدند ولی پس از پس لرزه 4.8 ریشتری مجموع مصدومان سراب و میانه به 720 نفر رسید که تمامی افراد مصدوم شده در پی این پس لرزه که اغلب مصدومیت آنها ناشی از ترس و استرس بود، به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا