شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد


کنجکاوی همسر در گذشته,سوال در مورد روابط قبلی پرسیدن,سوال از گذشته,شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد

شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد

شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد

شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد



خانمی 29 ساله‌ام و قبل از ازدواج، در مهمانی های نامناسب شرکت می کردم. تا این که دو سال پیش، پسری از من خواستگاری کرد و عاشقش شدم. الان نزدیک چهار ماه است ازدواج کرده ایم. نمی‌دانم چرا به تازگی بیش از حد درباره گذشته من می‌پرسد. این‌که با چه کسانی بودم، چه کارهایی کردم و ... . بعد از آشنایی با شوهرم، رفتارم را اصلاح کردم. چطور مانع این کنجکاوی‌هایش شوم؟




برخی افراد گذشته‌ای دارند که آن را دوست ندارند و گاهی پس از یک رویداد مهم در زندگی مثل تحول روحی یا معنوی، بیماری، آشنایی با یک فرد موفق یا حتی ازدواج، سعی در اصلاح و جبران آن دارند. اطلاعاتی که ما از شما داریم، این است که در دوران مجردی، خود را ملزم به رعایت حد و مرز ارتباط با جنس مخالف نمی‌کردید و به خط قرمزهای زندگی بی‌اعتنا بودید اما پس از ازدواج به رعایت حریم زناشویی متعهد هستید و از روابط فرازناشویی دوری می‌کنید.


نگرانی‌تان قابل درک است اما ...


این خیلی خوب است که شما با وجودی ‌که در گذشته به مدیریت روابط خود اهمیتی نمی‌دادید، اکنون به مراقبت از زندگی‌مشترک و تعهد به همسر خود توجه خاصی دارید. با این حال، کنجکاوی‌های همسرتان راجع به دوران مجردی‌تان، شما را دچار نگرانی کرده و البته ترس شما از این مسئله قابل درک است. این‌که همسر شما پس از دریافت این اطلاعات چه قضاوت و دیدی درباره شما پیدا کند، آیا ممکن است به شما بی‌اعتماد شود یا ... از جمله افکار و سؤالاتی است که احتمالا ذهن شما را درگیر و احساساتی مثل احساس ارزشمند نبودن، احساس گناه، ناامنی و اضطراب، نگرانی و ترس را در شما ایجاد کرده است.

البته بهتر است قبل از هر توصیه‌ای به این سوال هم پاسخ بدهید که ردپای گذشته شما در این روزهای زندگی مشترک‌تان اثری داشته است؟ مثل مشکلات زناشویی یا آسیب جسمی و روانی که ایشان به این موضوعات حساس شده و به دنبال سرنخی برای آن است یا این‌که به تازگی نشانه‌هایی از گذشته شما از طریق عکس، فیلم یا شخصی که برای زندگی‌مشترک شما مزاحمت ایجاد کرده، پیدا شده و ذهن ایشان را مشغول کرده است؟ در صورتی که وجود هر علت و مسئله‌ای در زندگی مشترک‌تان مربوط به گذشته شماست، بهتر است به برطرف کردن آن بپردازید تا همسرتان نیز به احساس امنیت و آرامش برسد و اگر مزاحمت از طرف فردی وجود دارد، حتما با قاطعیت پیگیر این مسئله از طریق مشاور حقوقی یا مراجع ذی‌صلاح باشید.

بیشتر بخوانید: ازدواج با کسی که از گذشته او خبر داریم


خودتان را جای همسرتان بگذارید


یک توصیه دیگر این‌که خودتان را جای همسرتان بگذارید تا بتوانید از دریچه نگاه او مسئله را ببینید و بفهمید نگران چه چیزی است؟

معمولا افراد وقتی متوجه می‌شوند شریک زندگی آن‌ها در گذشته گرفتار اعتیاد، جرم یا مسئله‌ای بوده، ترس از بازگشت مجدد آن مسئله یا برگشت به گذشته، آن‌ها را نگران می‌کند و موجب شک و تردید و بی‌اعتمادی آن‌ها می‌شود. بنابراین بهتراست به جای مانع شدن از کنجکاوی شوهرتان، ضمن بهبود روابط خود با همسرتان و ایجاد حس امنیت عاطفی و روانی، احساساتش را درک و در مقابل پرس‌و‌جوهایش درباره گذشته‌تان، ابتدا آرامش خود را حفظ و از او سوال کنید: «به تازگی متوجه کنجکاوی‌هات درباره دوران مجردی ام شدم اما نمی‌تونم بفهمم چه چیزی داره تو رو راجع به گذشته من و احتمالا آینده زندگی مشترک‌مون نگران می‌کنه. می‌تونی به من کمک کنی بفهمم؟» و احساس خودتان را هم بابت کنجکاوی‌هایش این‌طور بیان کنید: «وقتی می‌بینم دوست داری از گذشته خودم برات حرف بزنم، حس خوبی ندارم و این سؤالات حال منو بد می‌کنه. می‌خوام بیشتر به الان که با هم هستیم، برسیم و راجع به آینده برنامه‌ریزی و همفکری کنیم.»


تا حد امکان درباره گذشته‌تان اطلاعات ندهید


در پایان بهتر است تا جایی که امکان دارد از گذشته خود اطلاعات و جزئیات در اختیار همسرتان قرار ندهید تا به مرور این حساسیت کم شود چون دانستن هر مطلب و خبری درباره گذشته شما، کلی خبر و داستان جدید تولید می‌کند و ممکن است باعث بر هم خوردن آرامش وی شود. در صورت امکان از مشاوره حضوری و زوج درمانی برای بهره مندی بیشتر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر

بیشتر بخوانید: ازدواج با دختری که باکره نیست

نویسنده : زهره حسینی| مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی / روزنامه خراسان

شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد شوهرم مدام درباره روابط گذاشته ام می پرسد




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی