تحصیل در اتریش


تحصیل در اتریش

اکثر افراد  برای تحصیل به دنبال انتخاب کشورهایی می‌باشند که دارای نظام آموزشی رایگان و حد الاامکان بدون مدرک زبان باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، در این میان باید یادی از کشور اتریش کنیم؛ زیرا که اتریش کشوری هست که علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد برای کار نیز دارای اقتصاد فوق‌العاده قوی با نرخ بیکاری پایین هست و دانشجویان به راحتی می‌توانند در حین تحصیل برای امرار معاش و زندگی در این کشور، کار به صورت نیمه‌وقت را داشته و همچنین پس از تحصیل نیز کار به صورت تمام وقت پیدا کنند.

پایتخت کشور اتریش شهر بزرگ و زیبای وین می‌باشد و این کشور در اروپای مرکزی واقع شده و همانطور که در بالا گفت شد به علت ویژگی‌های منحصر به فرد تحصیل در اتریش دارای مخاطبان بسیار زیادی است و اما چرا تحصیل در اتریش؟

مزیت‌های تحصیل در اتریش

کشور اتریش گزینه فوق‌العاده‌ای برای شروع و یا ادامه تحصیل در اکثر رشته‌های مخصوصا رشته‌های پزشکی و فنی مهندسی هست. تحصیل در اتریش به علت اینکه:

· این کشور عضو اتحادیه اروپا و شنگن می‌باشد.

· هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل

· تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی

· سیستم نظام آموزشی رایگان

· امکان پذیرش و عزیمت به این کشور بدون مدرک زبان

· امکان سفر کردن طولانی مدت در این کشور

· و... اشاره کرد

شرایط ورود به دانشگاه‌های اتریش

بر اساس قوانین جدیدی که این روزها کشور تعیین کرده برای ورود به دانشگاه‌های رایگان این کشور افراد باید در کشور مبدا خود حتما قبولی دانشگاه سراسری روزانه را داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه‌های رایگان اتریش ثبت‌نام کنند.

برای مقطع کارشناسی: قبولی از دانشگاه سراسری روزانه در کشور مبدا + نامه اشتغال به تحصیل به مدت یک ترم

برای مقطع کارشناسی ارشد: فارغ التحصیلی از دانشگاه سراسری روزانه + نامه عدم منع تحصیل

برای مقطع دکتری: فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سراسری روزانه + نامه عدم منع تحصیل+ استاد راهنما

ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مقاطع قبل و ممهور به مهرهای وزارت امور خارجه، دادگستری و مترجم

ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت

پرینت حساب+ نامه تمکن از بانک

اجاره نامه از اتریش

در اتریش در حین تحصیل اجاز کار را نیز وجود دارد و در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت، در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارید.

طول دوره تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس ۴ سال، مقطع فوق لیسانس ۲ سال و مقطع دکترا ۳ سال می باشد.

برای رشته‌هایی از جمله مکانیک، عمران، برق و به طور کلی رشته‌های فنی مهندسی شرایط کاری بهتری برای متقاضیان فراهم می شود.

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش از گزینه های بسیار ارزنده ای است که بسیاری از جوانان و دانشجویان به دنبال دستیابی به آن هستند، پزشکی رشته ای پرطرفدار است که در همه ی کشورهای دنیا متقاضیان زیادی برای تحصیل دارد، واضح است که در هیچ کشوری، ظرفیت‌های موجود آن کشور، پاسخگوی خیل تقاضاها در این زمینه نیست، همچنین نظام آموزشی تمام کشورها نیز از نظر کیفی در یک سطح نمی‌باشد و برخی آشکارا در سطحی بالاتر و با کیفیت‌تر قرار دارند در نتیجه مجموع این مسائل باعث می‌شود که همه ساله حجم زیادی از درخواست‌ها برای مهاجرت به منظور تحصیل پزشکی شکل بگیرد.

عمدتا شرایط پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی کشورهای رایگانی مانند اتریش، آلمان و نروژ با دیگر کشورها متفاوت می‌باشد و برای تحصیل رشته‌های پزشکی به صورت رایگان در کشور اتریش نیازمندی‌های خاصی وجود دارد که البته در رشته‌های پزشکی خاص‌تر هم هست.

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش:

· دانش زبان در سطح C۱ آلمانی

· گذراندن امتحان ورودی که شامل دروسی مانند: ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زبان آلمانی و آزمون ضریب هوشی

· شرط اصلی پذیرش از دانشگاه‌های سراسری روزانه کشور مبدا در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

اگر دانشجویی سطح زبانی پایین تر از C۱ آلمانی داشته باشد این امکان برای او وجود خواهد داشت تا قبل از ورود به دانشگاه در دوره‌های زبان در کالج به مدت دو سال با هزینه ۷۷۰۰ یورو تحصیل نمایند و پس از یک سال با پشت سر گذاشتن دوره زبان به سطح B۲ رسیده و شروع به ثبت‌نام نمایند و در سال دوم دانشجو برای رسیدن به سطح زبان C۱ وارد دوره ۹ ماهه می‌شود تا شرایط شرکت در آزمون ورودی را بدست آورد.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در باب تحصیل در اتریش می‌بایست مدنظر دانشجویان قرار گیرد هزینه زندگی در اتریش می‌باشد. میانگین هزینه زندگی در اتریش بسیار پائین تر از منطقه اسکاندیناوی به خصوص کشور نروژ می‌باشد. میانگین هزینه‌های زندگی در کشور اتریش ثروتمند برای هر نفر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه می‌باشد. برخورداری از استاندارهای بالای زندگی و امکان زندگی در کشوری تراز اول پس از ملبورن از سایر مزیت‌های زندگی در اتریش است که باعث دوچندانی جذابیت نیز شده است. هزینه زندگی دانشجویی در شهر وین بالا است و به همین دلیل درصد بالایی از دانشجویان در حومه شهر وین در خصوص زندگی اقدام می کنند که از هزینه‌های پائین‌تری نیز برخوردار می‌باشد. شاخص هزینه زندگی در اتریش ۳.۱۴% بیشتر از سوئد و اجاره ۸.۳۵% بیشتر از سوئد است.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...