افشای نقش مایکروسافت در جاسوسی از فلسطینیان به نفع رژیم صهیونیستی


افشای نقش مایکروسافت در جاسوسی از فلسطینیان به نفع رژیم صهیونیستی

خبرگزاری آریا- دست شرکت مایکروسافت در طرح استفاده از فن آوری‌های تشخیص چهره در کرانه باختری و جاسوسی از شهروندان فلسطینی رو شد.

افشای نقش مایکروسافت در جاسوسی از فلسطینیان به نفع رژیم صهیونیستی
خبرگزاری آریا- دست شرکت مایکروسافت در طرح استفاده از فن آوری‌های تشخیص چهره در کرانه باختری و جاسوسی از شهروندان فلسطینی رو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نتایج یک تحقیق در آمریکا حکایت از مشارکت شرکت مایکروسافت در طرح استفاده از فن آوری های تشخیص چهره در کرانه باختری و جاسوسی از تحرکات شهروندان فلسطینی به نفع رژیم صهیونیستی دارد.
روزنامه اینترنتی رأی الیوم در شماره امروز خود در اینترنت به قلم زهیر اندراوس نوشت: گزارش حقیقت یابی شرکت آمریکایی مایکروسافت یکی از بزرگترین طرح‌های رژیم اشغالگر را برای نظارت بر فلسطینی‌ها در کرانه باختری فاش ساخت که شامل نصب یک هزار دوربین تشخیص چهره خودکار در کرانه باختری و زیر نظر گرفتن تحرکات آن‌ها می‌شود. این طرح همچنین شامل نحوه فعّالیت مردم در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و تلفن‌های همراه آنهاست و می‌توان از آن برای پیش بینی احتمال اقدام افراد علیه اشغالگران استفاده کرد.
این گزارش که توسط ان بی سی نیوز منتشر شده است نشان می‌دهد اسرائیل تا چه اندازه عمق جامعه فلسطینی را زیر نظر دارد.
شرکت مایکروسافت در یک شرکت استارت آپ سرمایه گذاری کرده است که از فن آوری تشخیص چهره فلسطینی‌ها در کرانه باختری استفاده می‌کند. این درحالی است که مایکروسافت تعهد داده است از فن آوری‌های ناقض آزادی‌های دمکراتیک بهره برداری نکند.
مرکز این شرکت که انی ویژن (AnyVision) نام دارد در اسرائیل است و دفاتری در آمریکا و انگلیس و سنگاپور دارد و نرم افزار‌های پیشرفته مراقبتی تحت عنوان بتر تومارو (Better Tomorrow) می‌فروشد. این شرکت اعتراف کرده است که یکی از طرح هایش در کرانه باختری اجرا شده است. از این فن آوری در 27 ایست بازرسی که فلسطینی‌ها برای ورود به مناطق اسرائیلی ناچار به عبور از آن هستند استفاده می‌شود.
به گفته یارعیل بیردا محقق دانشگاه هاروارد، دولت اسرائیل فهرستی حدود 200 هزار نفری از تروریست‌های احتمالی در کرانه باختری دارد که می‌خواهد آن‌ها را زیر نظر داشته باشد که به معنای یک پنجم از مردان ساکن کرانه باختری است. همچنین 65 هزار نفر به عنوان مجرم شناخته می‌شوند. این دو فهرست شامل افرادی نیز می‌شود که مشکوک به ارتکاب جرم‌هایی نظیر انتقاد از اسرائیل در فیسبوک یا حتی صرفاً زندگی در روستا‌هایی هستند که حماس در آن محبوبیت بالایی دارد و باید به نحوی تحت بررسی‌های دقیق قرار گیرند.
مدیران اجرائی شرکت انی ویژن از کرانه باختری به عنوان آزمایشگاه فن آوری‌های مراقبتی خود استفاده می‌کنند. یک کارمند سابق این شرکت گفته است مدیریت این شرکت به ما اعلام کرده بود که دولت اسرائیل از محتوای فعالیت ما در سراسر جهان اطلاع دقیق دارد. این فن آوری در یکی از مناطق جهان که بیشترین نیاز را به سیست‌های مراقبتی دارد مورد استفاده قرار گرفت و اکنون درحال انتقال آن به مناطق دیگر در بازار جهانی هستیم.
این گزارش نگرانی گروه‌های فعال در حوزه حقوق بشر و آزادی‌های مدنی را موجب شده است. آن‌ها معتقدند فلسطینی‌ها به عنوان موش آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ندیم الناشف مدیرعامل و مؤسس پویشی که از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند می‌گوید: گسترش مأموریت ایست بازرسی‌ها از طریق بهره برداری از فن آوری تشخیص چهره به معنای اشغالگری دراز مدت است.
وی می‌افزاید: بسیار غم انگیز است که شرکت عظیمی مثل مایکروسافت که علناً از اصول حقوق بشر سخن می‌گوید بدون تحقیق در شرکت‌هایی مثل انی ویژن سرمایه گذاری می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد