17 هزار جلد کتاب در خمین امانت داده شد


17 هزار جلد کتاب در خمین امانت داده شد

خمین - ایرنا - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمین گفت: 17 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات مختلف امسال در کتابخانه‌های این شهرستان به علاقمندان امانت داده شده است.

« مجتبی حیدری » روز دوشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۷ هزار نسخه کتاب با موضوعات رمان، کمک درسی، دینی و روان‌شناسی در ۶ باب کتابخانه خمین موجود است.
وی ادامه داد: چهار هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند و به شکل مستمر از فضای فیزیکی و خدمات کتاب‌دهی بهره‌مند می شوند.
رئیس داره کتابخانه‌های عمومی خمین اظهار داشت: حدود پنج هزار نسخه کتاب در مخزن مرجع کتابخانه‌ها به منظور استفاده پژوهشگران و دانشجویان موجود است.
حیدری گفت: نمایشگاه‌های دایمی کتاب با موضوعات دفاع مقدس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نورسیده ها درطول سال در کتابخانه‌های خمین دایر است.
وی اظهارداشت: زیربنای ۶ کتابخانه عمومی خمین ۲ هزار مترمربع است که ۲ باب از آن‌ها در شهرخمین، یک باب در شهر قورچی‌باشی و سه باب دیگر در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد دایر است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی خمین با شاره به اینکه شعار امسال هفته کتاب « حال خوش خواندن » است، افزود: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری به منظور ترویج کتابخوانی در تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار می‌شود.
حیدری ادامه داد: برگزاری نشست نقد کتاب « حنانه شو»، نمایش نامه خوانی کتاب « هدهد سفید»، نشست کتابخوان، قصه گویی، مسابقات نقاشی با موضوع کتاب، ساخت روزنامه دیورای و کتاب، تندخوانی ، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، دیدار با امام جمعه و میز خدمت در نماز جمعه از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب در این شهرستان است.
۲۳ تا ۳۰ آبان امسال با عنوان هفته کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...