به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، از اظهارات محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران، در برنامه تلویزیونی دستخط انتقاد کرد.

یکی از نمودهای بدهی‌های گذشته، اعتراض پیمانکاران است

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که بدهی‌هایی که شهرداری به سازمان‌ها و نهادهای دیگر دارد را نمی‌توان انکار کرد، افزود: به‌رغم تمام مستنداتی که وجود دارد، سخنان دیگری شنیدیم. تمام بدهکارانی که گاه و بیگاه برای گرفتن حق‌شان که بسیاری از مطالبات‌شان از ابتدای سال 90 تا به امروز تلمبار شده و مقابل ساختمان شورا و شهرداری تجمع می‌کنند یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت.

شکست برخی پروژه‌ها در مدیریت دوازده ساله

نظری با بیان اینکه منکر اتفاقات مثبتی که در دوران پیشین مدیریت شهری افتاده نبوده‌ایم و نیستیم، تاکید کرد: گرچه در مدیریت گذشته اتفاقات خوبی رخ داده اما بسیاری از پروژه‌ها و طرح را هم می‌توان یاد کرد که به هیچ عنوان توجیهی برای اجرا نداشتند که از آن جمله پروژه پل صدر، پروژه میدان امام حسین (ع) و پروژه پیاده‌راه 17 شهریور اشاره کرد. این پروژه‌ها و بسیاری پروژه‌های دیگر که امروزه با هر کارشناسی صحبت کنید تصریح می‌کند توجیهی نداشته، در زمان مدیریت ایشان بوده است.

قالیباف خودش هم می داند که ادعاهایش بویی از واقعیت ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شاید اگر همه پولی که در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر هزینه شد برای ناوگان حمل و نقل عمومی صرف می‌شد، می‌توانست در کاهش ترافیک تهران موثر باشد.

او بیان کرد: انتظار دارم ایشان وقتی می‌خواهد ادعاهایی مطرح کند که خودش هم می‌داند بویی از واقعیت ندارد کمی به دوران دفاع مقدس باز گردد و همرزمان خود را یاد کند.

تلاش رسانه ملی برای پیش برد یک جریان سیاسی خاص

نظری ضمن انتقاد از نگاه یک جانبه رسانه ملی گفت: این اتفاق برای اولین بار رخ نداده و دفعات دیگری شاهد بودیم که رسانه ملی تلاش می‌کند تا منویات یک جریان خاص سیاسی را پیش ببرد و جریان دیگر سیاسی را به نوعی به گوشه رینگ ببرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مکررا پیش آمده خواسته‌ایم مواردی از سوی رسانه ملی مطرح شود اما استقبال نشد. مکررا خواسته‌ایم برای ارائه گزارش عملکرد به مردم از این تریبون استفاده کنیم که این اتفاق یا محدود رخ داد یا اصلا رخ نداد.

شائبه تحرکات انتخاباتی در رسانه ملی

نظری با اشاره به انتخابات 98 اظهار کرد: این رفتارها شائبه برای افرادی که مقابل دوربین و یا پشت دوربین قرار دارند ایجاد کرده که امسال به خاطر انتخابات این دست تحرکات افزایش یافته است. امیدوارم با رویکرد مقابل این اتفاق در رسانه‌ ملی، به این‌ها پایان بدهند تا ببینیم محلی از اعراب ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با احتمال اعلام شکایت از شهردار اسبق از سوی شورا گفت: مردم خود بهترین قاضی هستند و می‌توانند به درستی مسائل را قضاوت کنند. گذر زمان خیلی چیزها را به مردم ثابت خواهد کرد.