خلاء اصلی در مسیر ظهور، شکل نگرفتن امت واحده اسلامی است


 خلاء اصلی در مسیر ظهور، شکل نگرفتن امت واحده اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع با بیان‌اینکه امروز خلاء اصلی در زمینه ظهور عدم شکل‌گیری امت واحده اسلامی به معنای واقعی است، گفت: باید با فضای الهی و تشکیلاتی، لایه نصرت امام(ع) را تشکیل و توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حمیدرضا مهدوی ارفع» شامگاه سه‌شنبه، ۱۴ آبان به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) در دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب جامعه‌پردازی مهمترین محور است که بخش‌های دیگر تحت تاثیر آن است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب جامعه‌سازی تکلیف بسیار مهمی است، تاکید کرد:‌ اگر جامعه‌سازی انجام شود تمدن‌سازی اسلامی در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه مهمترین درخواست اهل‌بیت(ع) از شیعیان امت‌سازی بود، ابراز کرد:‌ امروز خلاء اصلی در زمینه ظهور این است که هنوز امت واحده اسلامی به معنای واقعی شکل نگرفته است.

این استاد حوزه علمیه افزود: مردم جامعه اسلامی به سه لایه ناصر، مطیع و تسلیم تقسیم می‌شوند، در این سه لایه وقتی امام محور باشد در لایه اول ناصران قرار دارند که اگرچه تعداد آنها کم اما بسیار با کیفیت و بی‌نظیر هستند زیرا آنها همه داشته‌های خود را وقف امام می‌کنند.

وی ادامه داد: در دسته دوم افراد مومن مطیع قرار دارند که امر و نهی امام جامعه را اطاعت می‌کنند به عنوان مثال برای اطاعت از رهبر معظم انقلاب کالای ایرانی خرید می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد:‌ در لایه سوم افراد با امام معصوم(ع) دشمنی ندارند اما از ایشان اطاعت هم نمی‌کنند به اصطلاح رایج امروز آنها قشر خاکستری هستند که جزو امت نیستند اما از حمایت جامعه اسلامی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز ما باید با فضای الهی و تشکیلاتی لایه نصرت را تشکیل و توسعه دهیم، گفت: در راستای عملی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جامعه سازی امت اسلامی باید با ترویج ایمان و اطاعت از لایه خاکستری کاهش یافته و بر لایه ایمان و اطاعت افزوده شود.

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) به علت نداشتن جامعه اطاعت نشدند در حالی که باید مردم جامعه همواره یاری و نصرت امام را به یکدیگر تذکر دهند که تعداد ناصران امام افزایش داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه امت امام راحل بهتر از امت زمان حضرت رسول(ص) بودند، گفت:‌ امام راحل هر زمان حتی در بدترین وضعیت و شرایط اراده کاری می‌کردند امت ایشان آن را انجام می‌دادند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مسئولان وقتی به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند با اینکه می‌شنوند که باید از تولید ملی حمایت کنند همه می‌پذیرند اما در عمل آن را اجرا نمی‌کنند زیرا ذهنیت و باورهای آنها مشکل دارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ