برای شادی قلب امام زمان(عج) قرآن فراوان بخوانید و تقوا پیشه کنید


برای شادی قلب امام زمان(عج) قرآن فراوان بخوانید و تقوا پیشه کنید

حجت‌الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه برای شادی قلب امام زمان(عج) قرآن فراوان بخوانید و تقوا پیشه کنید، گفت: سعی کنید خود و فرزندان شما با دعا برای امام زمان(عج) انس پیدا کنند، ما هر چه داریم از وجود حضرت حجت(عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید حمید میرباقری» شامگاه چهارشنبه ۱۵ آبان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ حلال و حرام به شدت در زندگی و اعتقادات انسان اثرگذار است آنچه مردم را در مقابل امام حسین(ع) قرار داد مال حرام بود.

این استاد حوزه علمیه افزود: امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به کمیل فرمودند: برادرت دین تو است برای آن به هر میزان توان داری احتیاط کن؛ همانگونه که برای برادر خود احتیاط می‌کنی برای دین خود احتیاط کن.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه ما برای دنیا بسیار احتیاط می‌کنیم اما برای دین چنین نیستیم، اظهار کرد: آبروریزی از دیگران، لقمه حرام، دروغگویی دین را زیر سوال بردن است.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه هر کس برای خدا تلاش کند خداوند مسیر را برای او باز می‌کند، تصریح کرد: صداقت در گفتار و ادای امانت داشته باشید.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان فرمودند: با همسایه خود حسن جوار داشته باشید، هر کدام از شیعیان در دین خود احتیاط، امانت‌داری و اخلاق‌مداری داشته باشد ما اهل‌بیت(ع) را خوشحال می‌کنند.

حجت‌الاسلام میرباقری با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع) بیان کرد: شیعیان امیرمومنان امام علی(ع) زیاد قرآن تلاوت می‌کنند، اگر امروز کسی می‌خواهد حضرت مهدی(عج) را شاد کند قرآن فراوان بخواند؛ تقوا پیشه کنید زینت اهل‌بیت(ع) باشید و سبب شرمندگی آنها نباشید.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام حسن عسگری(ع) ابراز کرد: با رفتار و اخلاق خوب مردم و اطرافیان خود را به دین اسلام دعوت کنید، اگر یک مسجدی یا هیاتی بداخلاق یا هر زشتی داشته باشد سبب خون دل خوردن امام زمان(عج) است.

وی افزود: زمینه‌سازی برای غیبت امام مهدی(عج) برای امام حسن عسکری(ع) بسیار سخت بود زیرا بشر به مشاهده کردن ولی خدا عادت کرده بودند، به همین دلیل غیبت طی دو مرحله صغری و کبری انجام شد.

حجت‌الاسلام میرباقری ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در اثر خفقان خلفای دیکتاتور اجازه نداشتند که درباره غیبت امام زمان(عج) صحبت کنند، امام به وسیله وکلا و واسطه‌هایی که داشتند مردم را برای غیبت امام آماده می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به دشواری دیگر امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: حضرت(عج) نگران بودند که وقتی امام مهدی(عج) به دنیا بیایند چگونه جان ایشان را حفظ کرده و ایشان را چگونه به مردم معرفی کند، چون خلیفه عباسی همچون فرعون دنبال این بود که هر نوع ولادتی در این منزل را از بین ببرد، حضرت ولادت امام مهدی(عج) را از نگاه عامه مردم مخفی کردند اما به خواص اصحاب خود این مولود را نشان دادند.

وی با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) درباره جانشین خود، اظهار کرد: خداوند از روزی که آدم را خلق کرده تا روز قیامت زمین را از حجت خالی نگذاشته است به سبب ایشان خداوند بلا را دفع کرده و باران و برکت را نازل می‌کند، او هم نام و هم کنیه رسول خدا(ص) است.

حجت‌الاسلام میرباقری افزود: بنابر روایات امام مهدی(عج) غیبتی طولانی خواهند داشت و کسی در آن از هلاکت نجات پیدا نمی‌کند مگر کسی که توفیق ثابت قدم بودن در اعتقاد به حضرت(عج) و دعای برای فرج ایشان را داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سعی کنید خود و فرزندان شما با دعا برای امام زمان(عج) انس پیدا کنند، ما هر چه داریم از حضرت(عج) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها