فروش 25 میلیارد تومانی در 8 نمایشگاه کتاب استانی


 فروش 25 میلیارد تومانی در 8 نمایشگاه کتاب استانی

آشنا گفت: در هشت نمایشگاه کتاب استانی که از ابتدای مهرماه تاکنون برگزار شده، 25 میلیارد تومان کتاب فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد، دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان امروز ( ۱۸ آبان) با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران استانی و شهرستان بویراحمد در مصلی امام خمینی (رحمه الله علیه) یاسوج افتتاح شد.

«قادر آشنا» در این آئین، کتاب را مظهر انسانیت، خلاقیت، عشق، باور و دانائی دانست و گفت: خداوند این توفیق را به ما عطا فرموده تا در این حوزه و عرصه خدمت کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه ‌های فرهنگی ایران اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تاکنون، هشت نمایشگاه کتاب در مراکز استان ‌ها برگزار شده و هم اکنون شاهد افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری هستیم و نمایشگاه دیگری نیز همزمان با این نمایشگاه در استان اصفهان افتتاح می ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هشت نمایشگاه کتاب استانی که از ابتدای مهرماه تاکنون برگزار شده، ۲۵ میلیارد تومان کتاب فروخته شده است.

آشنا یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان ‌های پیشتاز در تعداد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

این مسئول فرهنگی کشور در ادامه سخنان خود، گفت: در نمایشگاه ‌های برگزار شده از ابتدای مهرماه تاکنون، ۶۰۰ هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته و ۲۵ میلیارد تومان کتاب نیز توسط مردم خریداری شده و این بدان معناست که علی‌رغم تنگناهای اقتصادی، همواره خرید کتاب و مطالعه مورد اقبال جامعه است.

وی همچنین به تیراژ سالیانه انتشار کتاب در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: وقتی که در کشور ۱۰۰ هزار عنوان کتاب تولید می‌شود و از این تعداد، ۷۰ هزار عنوان آن چاپ جدید است، حکایت از این دارد که کتاب و کتاب‌ خوانی در کشور ما به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

آشنا با بیان اینکه هم اکنون در دوردست‌ترین روستاهای کشور باشگاه‌های کتاب‌خوانی دایر و کتاب‌خانه‌های عمومی فعال هستند، اضافه کرد: این را به فال نیک می‌گیریم و علی‌رغم مشکلاتی نظیر گرانی کاغذ و مشکلات دیگر، همگی باید تلاش کنیم با برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و ارائه تخفیف و یارانه‌های مناسب برای خرید کتاب، زمینه‌های لازم را برای گسترش کتاب‌خوانی در کشور و بالارفتن سرانه مطالعه ایجاد کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه ‌های فرهنگی ایران در ادامه سخنان خود کتاب «ده روز با داعش» را معرفی و ضمن تفسیر بخش‌هایی از این کتاب، گفت: همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال مایه خرسندی است.

وی ابراز داشت: تمام تلاش خود را معطوف کردیم تا نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شد و برودت و سردی هوا مشکلاتی برای بازدیدکنندگان و ناشران ایجاد می‌کرد به آبان ماه منتقل کنیم و امیدوارم این نمایشگاه مورد اقبال و توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد و گامی موثر در ارتقاء کتاب‌خوانی در استان باشد.

شایان ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و همچنین سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از ۱۸ لغایت ۲۳ آبان همه روزه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ لغایت ۲۰ پذیرای علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا