بختیار: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام سایر کشورها را به آنها بی‌اعتماد می‌کند


بختیار: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام سایر کشورها را به آنها بی‌اعتماد می‌کند

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران در چارچوب برجام تعهدات خود را گام به گام کاهش داده و هنوز در صورت اجرایی شدن تعهدات برجامی از سوی طرف های مقابل، امکان حفظ آن وجود دارد.

بختیار: بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام سایر کشورها را به آنها بی‌اعتماد می‌کند

علی بختیار، با اشاره به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، بیان کرد: جمهوری اسلامی با برجام به جامعه جهانی نشان داد که اهل گفت‌وگو و تعامل است و حسن نیت خود را به اثبات رساند ولی متاسفانه ابتدا آمریکا و سپس اروپایی ها در اجرای تعهدات برجامی خود بدعهدی کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: طرف های مقابل با بدعهدی، منافع ایران در برجام را زیر پا گذاشتند و بر اساس چارچوب برجام جمهوری اسلامی حق دارد که یا به طور کامل از آن خارج شود و یا اینکه تعهدات خود را گام به گام کاهش دهد. لذا جمهوری اسلامی از حقوق خود استفاده کرد و نظام تصمیم گرفت تعهدات خود را گام به گام کاهش دهد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: ایران امروز پس از برداشتن سه گام در راستای کاهش تعهدات برجامی، گام چهارم خود را برداشته و البته هنوز امکان بازگشت به چارچوب برجام وجود دارد اما به شرطی که طرف های مقابل نیز به تعهدات خود عمل کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: مجلس پای حقوق ملت ایران ایستاده است و تا آخرین گام حقوق ملت ایران را در برجام دنبال خواهد کرد.

وی افزود: اگر طرف های اروپایی تمایل دارند که برجام حفظ شود باید به ساز و کارهایی که در برجام برای دستیابی ایران به منافعش نظیر درآمد حاصل از فروش نفت و داشتن ارتباط بانکی پیش بینی شده است، جامه عمل بپوشانند.

بختیار با تاکید بر اینکه «بدعهدی اتحادیه اروپا و آمریکایی ها در ارتباط با برجام در خاطر جهان باقی خواهد ماند»، گفت: امروز شرایط برای ما سخت تر از دوران قبل از برجام است. قطعا بدعهدی طرف های مقابل برجام زمینه بی اعتمادی سایر کشورها به آنان را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه «اروپایی ها نتوانستند در عمل اقدام موثری برای حفظ برجام انجام دهند» افزود: تجربه برجام برای جامعه جهانی تجربه تلخی است و در صورت نابودی آن فرصت حل شدن بسیاری از مسائل از طریق گفت و گو و رایزنی از بین خواهد رفت و دیگر کشورها نمی توانند به راحتی به اروپایی ها و آمریکایی ها اعتماد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!