به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته دوازدهم لیگ آزادگان روز شنبه برگزار شد و تیم نیروی زمینی توانست مقابل تیم ته جدولی آرمان‌گهر به برتری برسد. تیم نیروی زمینی با هدایت امید روانخواه، بازیکن اسبق استقلال، درحال حاضر در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد. روانخواه بعد از این پیروزی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: این برد روی کاغذ خیلی حساس بود و ما در جدول همسایه هستیم و این حساسیت بازی را برای ما بیشتر می‌کرد. پیش‌بینی می‌کردیم بازیکن‌ها شاید در شرایط ایده‌آل بدنی‌شان نباشند و این کار را برای ما سخت می‌کرد. سعی کردیم ترکیب‌مان طوری چیده شود که تماما بازیکنانی نباشند که 2 یا 3 هفته گذشته را بازی کردند و ترکیب‌مان مقداری متفاوت بود. نسبت به بازی‌های گذشته و همه این‌ها باعث شده بود بازی مقداری حساس‌تر شود. شاید روی کیفیت همیشگی‌مان نبودیم اما احساس می‌کنم تیم برتر میدان بودیم و مستحق پیروزی بودیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم و خداراشکر توانستیم گل بزنیم و برنده بازی باشیم.

روانخواه درخصوص برنامه نیروی زمینی برای ادامه لیگ نیز گفت: واقعیت این است که هدف درازمدتی در نیروی زمینی نداریم، اینکه بخواهیم چیزی را تعریف کنیم به عنوان هدف و بخواهیم به آن برسیم. 7 هفته، 4 برد و 3 تساوی نتیجه خیره‌کننده‌ای بوده برای باشگاه ما. ما بازی به بازی داریم جلو می‌رویم و هدف خاصی نداریم. هدف را می‌گذاریم همان افکار عمومی که هرطور فکر می‌کنند. آن هدف درونی برای خودمان و تیم‌مان می‌ماند و سعی می‌کنیم به استانداردهایی که خودمان تعیین کردیم برسیم.

وی درباره حضور پیشکسوتان استقلال برای تماشای بازی‌های نیروی زمینی عنوان کرد: من به خاطر سابقه‌ای که در باشگاه استقلال دارم همیشه مورد حمایت پیشکسوتان استقلال بودم و هستم. کسانی که هم از نظر فوتبالی و هم سنی از من خیلی بزرگتر هستند که علی شوری هم یکی از آنهاست همیشه به من لطف دارد و مربی تیم پیشکسوتان استقلال است و پیشکسوتان دیگر مثل بهتاش فریبا و پرویز مظلومی همیشه پیگیر من هستند و من از آنها تشکر می‌کنم و باعث افتخارم است که همچین دوستان خوبی در فوتبال دارم.

بازیکن اسبق آبی‌پوشان در پاسخ به این سوال که آیا استراماچونی توانسته به یک ترکیب ثابت در استقلال برسد؟ خاطرنشان کرد: استقلال باید در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی بازی کند و تیم نیاز به 20 بازیکن با کیفیت دارد. فکر نمی‌کنم الان رسیدن به ترکیب اصلی هدف یک مربی باکلاس در حد استراماچونی باشد. مطمئنا او می‌خواهد 20 بازیکن باکیفیت داشته باشد که اگر تغییراتی هم به وجود آمد تیمش از ریتم نیفتد. اول که تیم نتیجه نمی‌گرفت شاید انتقادهایی بود ولی ما باید بدانیم استراماچونی از امکانات فوتبال ما فراتر است البته از نام باشگاه استقلال بزرگتر نیست چون خیلی بزرگتر از او هم آمد و رفت ولی باشگاه استقلال همچنان هست.

وی ادامه داد: من اول مشکلات باشگاه را در نظر می‌گیرم و بعد نتایج به دست آمده توسط استراماچونی را. من نسبت به نتایج نمره کامل را به وی می‌دهم. نسبت به اینکه از یک فرهنگ دیگر آمده و در فرهنگ ما کار می‌کند. استراماچونی اگر از قبل هم در ایران بود نمی‌توانست تیم را خودش ببنند، چون شناختی نسبت به مارکت ایران نداشت. استراماچونی تازه بازیکنان خودش را شناخته چه برسد به لیگ. مطمئنا باید کسی بود با اطلاعات بیشتر که تیم را قوی‌تر می‌بست. تیم نسبتا خوب است و استراماچونی نشان داده که از ابزارش دارد به خوبی استفاده می‌کند. شاید فوتبالی که بازی می‌کند ایده‌آل ذهن من یا کسان دیگر نباشد اما خیلی سخت است در این شرایط تیمت را برسانی به این نتایجی که اخیرا دارد می‌گیرد. احساس می‌کنم استقلال روز به روز هم از لحاظ نتیجه پیشرفت می‌کند و هم کیفیت فنی تیم رشت داشته است. استقلال یکی از مدعیان قهرمانی این فصل است.

روانخواه گفت: تیم‌هایی که از فصل قبل مربیان‌شان تغییر نکرده مثل سپاهان و پدیده مدعیان اصلی هستند و اگر استقلال و پرسپولیس بخواهند به این جمع اضافه شوند واقعا کار بزرگی انجام داده‌اند. مخصوصا استراماچونی که تیمی را تحویل گرفته که مشکلاتی از گذشته داشته و من فکر می‌کنم این 3 تیم اگر بخواهیم پرسپولیس را هم به آن اضافه کنیم این 4 تیم مدعی اصلی هستند و تراکتور هم تیم نسبتا خوبی دارد. ولی بالاخره فصل پیش و شناختی که فصل‌های گذشته نسبت به تراکتور داریم احساس می‌کنم همیشه مقداری جمع کردن حواشی در آن تیم سخت بوده است و شاید این روند ادامه داشته باشد.

بازیکن اسبق استقلال درخصوص اظهارات اخیر سرمربی تیم استقلال مبنی بر وجود مشکلات مالی در تیم تصریح کرد: فتحی دوست من است و با وی همکاری هم داشتم و دوست ندارم تحت فشار قرارشان بدهم. ولی مدیرعامل یک وظیفه‌ای دارد که وقتی به استقلال می‌آید و آن تعهد مالی و سخت‌افزاری که به سرمربی و بازیکنان می‌دهد باید حداقلش را انجام دهد. بازیکنان ما انتظار زیادی ندارند و می‌گویند ما زمین تمرین خوب می‌خواهیم. بازیکنان پول آنچنانی نمی‌خواهند حقشان را می‌خواهند و می‌گویند حداقل هزینه رفت و آمد باشد. زندگی فوتبالیست با یک آدم عادی فرق دارد و متأسفم که هنوز در فوتبالمان باشگاه استقلال که می‌تواند سالانه خودش 100 میلیارد درآمد داشته باشد باید بازیکنانش لنگ 30 میلیارد پول باشند.