شیخ الاسلام:گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای با نگاه اقتصادی برداشته شود


شیخ الاسلام:گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای با نگاه اقتصادی برداشته شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای باید با یک نگاه اقتصادی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد. گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای با نگاه اقتصادی برداشته شود

شیخ الاسلام:گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای با نگاه اقتصادی برداشته شود

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای، اظهار داشت: مهم‌ترین اقدامی که دولت می‌تواند در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای داشته باشد، بالابردن سرعت غنی سازی و ارزان کردن آن است. برای مثال زمانی که سانتریفوژی در دنیا ۴۰۰ سو (SWU) بازدهی دارد و برای ما ۳۰۰ سو باشد، قطعا متفاوت با آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسأله در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای این است که غنی سازی برای تولید انرژی هسته‌ای را در دنیا و در مقابل قیمت‌های انرژی‌های فسیلی رقابت پذیر کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما این فناوری را برای تولید انرژی هسته‌ای می‌خواهیم و باید کاری کنیم که در دنیا نه تنها برای ایران بلکه دیگران بتوانند این تکنولوژی و فناوری ما را بخرند. فناوری ما یک فناوری راهبردی درست است که هر اندازه برایش خرجش کنیم، اشکالی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی و فناوری باید از نظر اقتصادی قابل قبول و منطقی باشد. در واقع مهم‌ترین مسأله در اجرای گام چهارم رشد سرعت و حجم غنی سازی است. تحقیقات باید به این سمت برود و این مسأله اقتصادی شود تا در دنیا فروشنده این فناوری باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس