کمبود دارویی در هلال احمر نداریم


کمبود دارویی در هلال احمر نداریم

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می‌شود و ما مشکل کمبود دارو نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در حاشیه افتتاحیه دهمین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها که در محل هتل ولایت مشهد برگزار شد، در پاسخ به ایسنا در خصوص کمبود دارو در هلال احمر، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود دارو در هلال احمر نداریم و تنها گاه به داروهای تک نسخه‌ای نیاز پیدا می‌کنیم که راه‌حل آن را توانستیم پیدا کرده و داروها را به جامعه برسانیم.

وی ادامه داد: تحریم هلال احمر ایران از سوی دولت آمریکا جنایت بزرگی بود. در جریان زلزله، آمریکا جلوی کمک‌های مالی کشورهای دیگر را گرفت و پول‌ها را بلوکه کرد اما از راه‌های دیگر این کمک‌ها رسید. در حال حاضر داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می‌شود و ما مشکل کمبود دارو نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در جریان سیل اخیر مردم ایران 240 میلیاردتومان کمک کردند که با این کمک‌ها برای سیل‌زدگان یخچال، گاز و تلوزیون خریداری شده و در بین 10 هزارنفر از آن‌ها توزیع شد. باقی‌مانده این پول به بنیاد مسکن داده خواهد شد که خانه‌های قابل تعمیر را تعمیر کرده و خانه‌های خراب شده را از نو بسازد.

معزی با بیان اینکه« برای زلزله‌زدگان آذربایجان اسکان اضطراری در چادرها انجام شد»، خاطرنشان کرد: کار هلال احمر همین است که ظرف 72 ساعت مردم حادثه دیده را اسکان اضطراری بدهد. 18 قلم کالا را در اختیار مردم قرار دهد تا زندگی آن‌ها به صورت موقت تامین شود.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: وقتی ما به مردم اطلاع بدهیم که هموطنان‌تان به کمک نیازدارند، ایرانیان پر مهر و محبت در صورتی که به درستی به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده باشد، مسؤولیت را احساس کرده و پای کار می‌آیند.

معزی افزود: مسؤولیت، مسئله تربیتی است و اگر انسان درست تربیت شود در بروز حوادث این مسؤولیتپذیری خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان منصوب به خود را در خصوص« رئیس جمعیت هلال احمر ایران» تکذیب کرد.

هلال احمر دارای سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اسدالله اسدی مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: تحقق اهداف دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، اصول هفت‌گانه صلیب سرخ جهانی، اهداف چهارگانه هلال احمر جمهور اسلامی منبعث از ویژگی‌هایی است که درباره نبی اکرم(ص) در قرآن کریم آمده است.

وی ادامه داد: ما مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه باید تمام توان خود را برای به خدمت گرفتن این ویژگی‌ها به کار بگیریم. ما در نهادی هستیم که دارای سرمایه‌های بی‌بدیل و داشته‌های مردمی است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، عنوان کرد: فعال سازی بخش فرهنگی و شرعی به عنوان نیاز کنونی جامعه ، استفاده از ظرفیت جوانان برای بازسازی و امدادرسانی شبکه امدادرسانی در قالب کانون‌های طلاب، تهیه و تدوین اسناد بالادستی حوزه نمایندگی، بازسازی بدنه فکری و فرهنگی دفاتر نمایندگی استان‌ها، استفاده از طلاب و روحانیون خوش‌فکر و حضور استراتژیک در همه عرصه‌های نیازمند و... از مهم‌ترین شاخصه‌های نمایندگی ولایت فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین