خواستار گسترش روابط با ارمنستان هستیم


خواستار گسترش روابط با ارمنستان هستیم

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس روند مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و ارمنستان را مطلوب دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای دو کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین تعاملات سیاسی در سطوح عالی، خواهان تعمیق و گسترش هر چه بیشتر این روابط هستیم.

به گزارش خانه ملت، الیاس حضرتی روز یکشنبه در دیدار «ارتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در تهران با اشاره به اشتراکات و علایق تاریخی و فرهنگی دو ملت، اظهار داشت: همواره روابطی رو به رشد و بر اساس احترام میان دو کشور برقرار بوده است.

وی افزود: روند مناسبات سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان مطلوب است. با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای دو کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین تعاملات سیاسی در سطوح عالی، خواهان تعمیق و گسترش هر چه بیشتر این روابط می‌باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان آن را فرصتی برای کشورهای همسایه بویژه کشور ارمنستان به عنوان شاهراه ورودی به اوراسیا دانست و در ادامه بر تاسیس مینی پالایشگاه‌های مرزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در نقطه صفر مرزی، تاسیس بانک‌های مشترک بین دو کشور و لغو روادید جهت تعمیق و توسعه روابط فیمابین تاکید نمود.

حضرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از انعقاد توافقات با میان کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور، عنوان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد به تسهیل روند اجرای توافقات در زمینه انتقال انرژی و مصوبات مربوط به همکاری با اتحادیه اورآسیا کمک کند.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در جمهوری اسلامی ایران مشارکت در انتخابات در سطح بالایی قرار دارد و مردم به طور مستقیم در آن شرکت دارند و احزاب نقش کمتری ایفا می‌کند و امیدواریم نتایج به سمتی پیش رود تا در مجلس جدید نیز شاهد تصویب قوانینی در جهت حل مشکلات مردم و داشتن روابط قویتر با همسایگان باشیم.

سفیر ارمنستان: خواهان برقراری امنیت، ثبات و آرامش در منطقه هستیم

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران در این دیدار با دیرینه خواندن مراودات دو ملت، روابط سیاسی ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به قرار داشتن دو کشور در منطقه‌ای ناآرام، جمهوری اسلامی ایران همواره دارای مواضع متعادلی بوده است و ارمنستان نیز خواهان برقراری امنیت، ثبات و آرامش در منطقه است.

سفیر ارمنستان در ادامه دیدارهای انجام شده میان مقامات عالی رتبه دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این دیدارها در مورد مقابله با تحریم‌های آمریکا و آینده روابط دو کشور موافقت‌های اصولی شکل گرفته است.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با تشریح پروژه انتقال گاز و برق ایران به ارمنستان و موافقتنامه ترتیبات تجارت ترجیحی با کشورهای اورآسیا، افزود: امیدواریم این تلاش‌ها و اجرای دقیق توافقات به بالا بردن حجم تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان دو کشور کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید