سایه جنگ علیه کشوربا توانمندی موشکی از بین رفت


سایه جنگ علیه کشوربا توانمندی موشکی از بین رفت

یاسوج- ایرنا- معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: همانطوری که سایه جنگ و تهدید دشمن و آمریکا علیه کشور با توانمندی موشکی و نظامی از بین رفت باید در زمینه پدافند غیرعامل نیز مصون سازی و اقدام های پیشگیرانه را مقابل هر نوع تهدیدی عملیاتی کرد.

اسدالله کریمی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل کهگیلویه وبویراحمد با تشریح جزئیات بیشتر افزود: آمریکا تا پیش از ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته خود قدرت موشکی و نظامی ایران را باور نمی کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا تا پیش از سرنگونی پهباد جاسوسی خود در ۳۰ خرداد امسال در آسمان ایران، با هر بهانه ای می خواست که ترس از جنگ را بر ایران دیکته کند و با کمک رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال این بودند که واقعا مردم را نگران کنند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ایران در زمینه امنیتی با هیچ احدی شوخی ندارد ، گفت: سازمان پدافند هوایی سپاه پاسداران، پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در ارتفاع ۵۵ هزار پایی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری رد گیری و در ۷۰ کیلومتری آن را ساقط می کند.

کریمی تاکید کرد: آمریکا که از قدرت و توان دفاعی و امنیتی ایران دچار حیرت شده بود دیگرگزینه نظامی و موضوع تهدید و دیکته کردن ترس از جنگ در ادبیات و گفتمان مقامات آمریکایی به شدت کمرنگ شد.

بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد امسال، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد و سیاست های راهبردی سازمان پدافند غیرعامل در حوزه مطالعات شهری و ضرورت اتخاذ تدابیر و مصون سازی مناطق حساس و مهم در شهرهای مختلف ایران نیز گفت: ایجاد معاونت شهری در این سازمان با همین هدف انجام شده است.

وی تصریح کرد: هم اینک نیز مطالعات جامع پدافند غیرعامل در حدود ۵۰ شهر کشور که بیش از ۷۰درصت جمعیت شهری را در خود جای داده اند آغاز شده است.

کریمی گفت: ۵۰درصد اعتبارات مورد نیاز برای انجام مطالعات را سازماند پدافند غیرعامل و ۵۰درصد دیگر را نیز شهرداری های این ۵۰ شهر تامین خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات جدید دشمن و آمریکا به سمت حوزه سایبری تغییر پیدا کرده ،گفت: تحریم های ظالمانه اقتصادی مصداق بارز جنگ با مردم است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: اقدام ها و مصونیت سازی در زمینه پدافند غیرعامل باید هم راستا و به فراخور تهدیدها باشد.

حسین کلانتری اظهار داشت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل نجات جان انسان است و باید تمامی ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های برای تحقق این مهم بسیج شود.

وی با انتقاد از برخی دستگاه ها در عدم همکاری با مجری طرح مطالعاتی پدافند غیرعامل استان نیز خواستار تعامل بیش از پیش و بین بخشی دستگاه های مختلف در این راستا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود