طرح آب‌رسانی به شهر عنبران سال آینده تکمیل می‌شود


طرح آب‌رسانی به شهر عنبران سال آینده تکمیل می‌شود

اردبیل -ایرنا- استاندار اردبیل گفت: طرح  بزرگ آب‌رسانی به شهر عنبران از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جشن بزرگ وحدت در شهر سنی‌نشین عنبران افزود: برای اجرا و تکمیل این پروژه ۶۰۰ میلیار ریال اعتبار نیاز است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی درباره عملیات اجرایی سد عنبران نیز گفت: این پروژه با یک میلیون متر مکعب ذخیره آبی برای مصارف کشاورزی و شرب نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌باشد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده و سال آینده عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

او از رشد و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رونق تولید و اشتغال‌زایی هستیم.

استاندار اردبیل راه‌اندازی شهرک صنعتی در منطقه عنبران را یادآور شد و افزود: با راه‌اندازی این شهرک مشکل بیکاری جوانان این منطقه برطرف خواهد شد.

به گفته وی، اکنون نیز ۲ کارخانه کاغذ و لوازم خانگی در این شهر در حال راه‌اندازی است.

وی مساحت شهرک صنعتی نمین را ۳۸هکتار ذکر کرد و گفت: چهار هکتار از آن مربوط به سرمایه‌گذاری در ایجاد کارخانه کاغذ و لوازم خانگی است.

بهنامجو بیان کرد: با افتتاح و راه‌اندازی این ۲ کارخانه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر برای جوانان عنبران فراهم می‌شود.

وی افزود: این ۲ کارخانه تا هشت ماه آینده تکمیل می‌شود.

بخش عنبران به مرکزیت شهر عنبران که اهالی آن پیرو اهل تسنن و شافعی مذهب هستند در شهرستان نمین در شرق اردبیل واقع است. این بخش بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید