مخترع‌های گرین‌کارت بگیرباز


مخترع‌های گرین‌کارت بگیرباز

صفر تا صد ثبت اختراع در ایران پانیذ میلانی از قدیم شنیده بودیم که می‌گفتند احتیاج مادر اختراع است، یا آدم‌ها در محدودیت‌‌هاست که ستاره می‌‌شوند. بعضی‌‌ها هم می‌‌گویند تنبلی مادر خلاقیت است و حتی داستان‌‌هایی هم شنیده می‌‌شود از این‌که بیل گیتس برای کارهای مهم تنبل‌‌ها را استخدام می‌‌کند، به خاطر این‌‌که خلاقیت بیشتری دارند. البته معلوم...

صفر تا صد ثبت اختراع در ایران

پانیذ میلانی

از قدیم شنیده بودیم که می‌گفتند احتیاج مادر اختراع است، یا آدم‌ها در محدودیت‌‌هاست که ستاره می‌‌شوند. بعضی‌‌ها هم می‌‌گویند تنبلی مادر خلاقیت است و حتی داستان‌‌هایی هم شنیده می‌‌شود از این‌که بیل گیتس برای کارهای مهم تنبل‌‌ها را استخدام می‌‌کند، به خاطر این‌‌که خلاقیت بیشتری دارند. البته معلوم نیست این داستان واقعی است یا نه. اختراعات زیادی هم در جهان ثبت شده‌‌اند که بعضی از آن‌‌ها به خاطر انقلاب و تحولی که در برآورده کردن احتیاجات بشر داشتند، یا نوآوری که باعث دست‌یابی افراد به چیزهایی شد که قبل از آن اصلا وجود نداشت، نامشان در تمام جهان بر سر زبان‌‌ها افتاد. اما آیا می‌‌دانستید که اختراع‌‌هایی هم وجود دارند که شاید تعداد کمی از آن باخبر شده‌اند، یا اصلا کسی نفهمیده چنین اختراعی هم ثبت شده است؟ می‌‌دانستید در همین سایت ثبت اختراع خودمان چندین و چند اختراع ثبت‌شده داریم که شاید اصلا اسمش را هم نشنیده باشید؟

داستان‌‌های باورنکردنی
برای این‌که بدانید چه اختراعاتی در کشور ثبت شده، باید به سایت ثبت اختراع ایران بروید و پنجره جست‌وجوی اختراع را باز کنید تا صفحه‌‌ای جلوی شما باز شود که در آن یک فرم قرار دارد. در آن فرم نوارهایی برای وارد کردن اطلاعاتی مثل عنوان اختراع و کد اظهارنامه و… وجود دارد. شما می‌‌توانید با وارد کردن کلمه مورد نظر یا هر کلمه‌‌ای که به ذهنتان می‌‌رسد و فشار دادن دکمه «جست‌وجوی اختراع» در قسمت عنوان اختراع لیستی از اختراعات مرتبط را پیش روی خود داشته باشید. با گشتی در سایت ثبت اختراع ایران، به اختراعاتی برمی‌‌خورید که بعضی‌‌هایشان‌‌ عجیب و غریب‌‌تر از بعضی‌‌های دیگر به چشم می‌‌آیند و بعضی دیگر مفیدتر به نظر می‌‌آیند. انگار که هر کدامشان برای خودشان داستانی دارند. بعضی‌‌هایشان تجاری‌‌سازی شده‌‌اند و اسم بعضی‌‌هایشان به قدری ناشناخته به نظر می‌‌رسد که یا اصلا به مرحله تجاری‌‌سازی نرسیده‌‌اند، یا اگر هم رسیده‌‌اند، کسی چیز زیادی از آن‌‌ها نمی‌‌داند. چند کلمه به صورت کاملا اتفاقی انتخاب کردم و در نوار جست‌وجوی سایت وارد کردم. حالا نتایجی را که به دست آوردم، با شما در میان می‌‌گذارم.

دستگاه مکانیزه جمع‌آوری و تنظیف سفره غذاخوری

آیا از این‌که همیشه نفر آخر پای سفره غذا بوده‌‌ و مجبور شده‌اید سفره را جمع کنید، خسته شده‌‌اید؟ آیا از این‌که همیشه مسئولیت خطیر جمع‌‌آوری سفره را به شما سپرده‌‌اند، از زندگی بیزار شده‌‌اید؟ دیگر نگران نباشید! دستگاهی اختراع شده است که می‌‌تواند این وظیفه را انجام دهد. مخترع در توضیحات این اختراع آورده است که به دلیل استفاده روزافزون خانواده‌‌ها از سفره یک بار مصرف و خطر تهدید سلامتی از سوی مواد شیمیایی به کار گرفته‌شده در آن‌‌ها و هم‌چنین شأن بالای سفره در ارج نهادن به نهاد مقدس خانواده و کرامت انسانی( عینا کلمات به کار برده‌شده در توضیحات) و هم‌چنین برای کاهش پسماندهای شهری این اختراع را به عرصه ظهور رسانده است. نحوه کار هم آن‌طور که در توضیحات آورده شده، دستگاهی است با 1 متر طول، 25 سانتی‌متر ارتفاع و 25 سانتی‌‌متر عرض که درون آن یک لوله با طول 1 متر و قطر 3 اینچ (حدودا 7 سانت و نیم) قرار گرفته است. سفره بر روی لوله چفت شده و سپس موتور الکترونیکی 12 ولت که با برق باتری قابل شارژ کار می‌‌کند، باعث چرخش این لوله می‌‌شود و سفره به درون لوله می‌‌رود و خلاصه با اتفاقاتی که درون لوله می‌‌افتد، که حدود یک صفحه توضیحات بود، باعث تمیز شدن سفره می‌‌شوند.

دهان‌بازکن طبی دندان‌پزشکی

آیا از این‌که نمی‌‌توانید دهانتان را باز کنید، خسته شده‌‌اید؟ آیا دهانتان هی به هم چفت می‌‌شود و برای دندان‌پزشک یا هر کس دیگری در حین انجام کار ایجاد مشکل می‌‌کنید؟ باز هم نگران نباشید. دستگاه دهان‌بازکن طبی دندان‌پزشکی در خدمت شماست. طرز کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا شما در مکان مورد نظری که قرار است کار روی شما انجام گیرد، قرار می‌‌گیرید و سپس دندان‌پزشک دهان‌بازکن را در دهان شما قرار می‌‌دهد و بعد با قاشقک‌های گردان متصل به دستگاه تحت عنوان قاشقک گونه و زبان حرکات گونه و زبان را به ترتیب مورد کنترل قرار می‌‌دهد و بدین ترتیب، فضای لازم برای عمل مورد نظرش را بدون دخالت مستقیم خویش و طبق نظر خود با قاشقک فراهم می‌‌کند. البته به شخصه از شکل ظاهری که بعد از قرارگیری این دستگاه در دهان ایجاد می‌‌شود، خوشم نمی‌‌آید، اما این دستگاه می‌‌تواند هدیه جذابی باشد برای کسانی که شما دوستشان دارید و از باز کردن دهانشان می‌‌ترسند.

شامپوی گیاهی پوست سبز پسته
فکر می‌‌کردید دیگر گیاهی باقی نمانده است که کنت با آن سیگار نساخته باشد، یا با آن دلستر و چیپس و شامپو تولید نکرده باشند؟ حالا با مشاهده این عنوان اختراع متوجه شدید انگار یک چیزی بوده که با آن چیزی تولید نشده است که خوش‌بختانه این عملیات هم با موفقیت انجام شد و شامپوی پوست پسته هم اختراع شد. در توضیحات این اختراع آمده است که این گیاه به دلیل وجود ویتامین‌‌های سرشار و آهن از ریزش مو جلوگیری می‌‌کند و مضرات شامپوهای شیمیایی را هم ندارد و یکی از مشکلات اقشار مختلف را حل می‌‌کند.

دستگاه کفش جمع‌‌کن جلوی در
تابه‌حال برایتان پیش آمده است که وقتی می‌‌خواهید از دست‌شویی خارج شوید، مجبور شوید برای بستن در دمپایی را به نقطه‌‌ای دور پرتاب کنید، طوری که نفر بعدی برای ورود به دست‌شویی مجبور شود پرواز کند تا به دمپایی برسد؟ به لطف و مرحمت دانشمندان این مشکل نیز حل شد. اخیرا دستگاهی اختراع شده و به ثبت رسیده با عنوان دستگاه کفش جمع‌‌کن جلوی در. روش کار این دستگاه آن‌طور که در توضیحات اختراع آورده شده، به این صورت است که بتواند کفش یا دمپایی را پس از درآوردن از پا در ابتدای ورود از جلوی در بردارد تا مانع بسته شدن در نشود و دوباره در هنگام خروج با باز کردن در جلوی پای فرد قرار دهد. این دستگاه قابل استفاده در تمام مکان‌‌هایی است که در آن کفش استفاده می‌‌شود.

دستگاه اسپند دودکن و عود دودکن برقی تمام اتوماتیک همراه سیستم پخش اصوات انتخابی به طور هم‌زمان و متناسب با اجرای عملیات
آیا خیلی زیبا هستید؟ آیا زیاد چشم می‌‌خورید؟ آیا خاله یا عمه‌‌تان چشمانشان شور است و هر وقت به خانه‌‌تان می‌‌آیند، شما مریض می‌‌شوید؟ اگر در این مواقع خودتان بلند می‌‌شوید و اسپند دود می‌‌کنید که هیچ، اما اگر حوصله ندارید بروید یک اسپند هم دود کنید، جدیدا دستگاهی اختراع شده است که به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت انسان این کار را انجام می‌‌دهد و هم‌زمان قابلیت پخش وردها، اشعار، موسیقی، کلیپ صوتی و هر آن‌چه را بخواهید، دارد. فقط اگر حتی حوصله دود کردن اسپند را هم ندارید، بهتر است ابتدا مراقب باشید به بیماری زخم بستر مبتلا نشوید.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه طنز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا