کارگران هفت‌تپه و قند شوش خوستار رسیدگی به مطالبات خود شدند


کارگران هفت‌تپه و قند شوش خوستار رسیدگی به مطالبات خود شدند

حوادث رکنا: جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه و شرکت قند شوش روز یکشنبه در تجمع های جداگانه خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش رکنا، کارگران شرکت قند شوش که تعداد آنها حدود ۵۰ نفر بود امروز با حضور در فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات و بازگشت به کار خود شدند.

این کارگران عنوان کردند: کارخانه به دلیل نبود چغندرقند فقط ۲ روز در هفته به ما کار می‌دهد حتی اعلام شده درصورت تامین نشدن چغندرقند عذر مابقی کارگران نیز خواسته می‌شود.

کارگران مربوط به بخش های مختلف کارخانه ازجمله ساتراسیون، واپراسیون، جوشکاری، مکانیکی، برق کاری و انبارداری قطعات در جمع معترضان بودند.

نشستی به منظور بررسی مشکلات کارگران شرکت قند امروز با حضور مدیرعامل این کارخانه، نمایندگان کارگران، نماینده فرمانداری و نمایندگان بیمه و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست مقرر شد تا ۱۰ روز آینده اگر چغندر قند به شرکت رسید همه کارگران سرکار برگردند در غیراین صورت تعداد محدودی برای تعمیرات باقی بمانند و سایر کارگران همراه با کارگران فصلی سر کار نروند و تا اردیبهشت‌ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.

علیرضا جان قربان مدیرعامل شرکت قند شوش دلیل تمدید نکردن قرارداد کارگران این کارخانه را تعمیرات اساسی (اورهال) کارخانه عنوان کرده و گفته است: حدود ۲۰۰ کارگر رسمی این شرکت مشغول کار هستند و فقط کارگران فصلی به علت نوع فعالیت در شرکت نیستند که پس از شروع مجدد کار تولیدی دوباره به کارگرفته می‌شوند.

در جریان بارندگی‌های فرودین امسال به محصول چغندرقند مناطقی از استان کرمانشاه و خوزستان خسارت وارد شد که این موضوع فعالیت کارخانه‌های قند از جمله کارخانه شوش را تحت تاثیر قرار داد.

کارگران بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه نیز امروز برای ششمین روز در محل این کارخانه خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

این کارگران که تعداد آنها حدود ۲۰۰ نفر بود خواستار پرداخت حقوق معوقه مرداد، شهریور و مهرماه ۹۸ شدند.

کارگران واحدکشاورزی شرکت و صنعت نیشکر هفت تپه حدود یکهزارو ۲۰۰ نفر هستند.

شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟