کمبود بودجه چالش حوزه فرهنگی آموزش و پرورش است


کمبود بودجه چالش حوزه فرهنگی آموزش و پرورش است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش‌و پرورش گفت: کمبود اعتبار از چالش‎های بزرگ حوزه فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است که اجرای کامل برنامه‎های این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا علی رمضانی روز یکشنبه در آئین افتتاحیه اولین جشنواره کانون های فرهنگی هنری استان لرستان که در کانون ادب شهرستان خرم آباد برگزار شد کمبود بودجه را یکی از بزرگترین چالش های بخش فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: برای ۱۵ هزار دانش آموز تنها ۵۰ میلیارد ریال بودجه داریم، به عبارتی برای هر دانش آموز تنها ۳هزار ریال اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از وقت دانش آموز در اختیار آموزش و پرورش است افزود: این در حالیست که کاهش آسیبهای اجتماعی در ۸۵ درصد باقیمانده امکان پذیر می باشد.

رمضانی اظهار داشت:تعداد یکهزار و ۱۸۲ کانون پرورش فکری، ۳۰۴ اردوگاه و مجتمع های متعدد آموزشی و دارالقران کار اوقات فراغت دانش آموزان را در کشور به عهده دارند که زمان باقیمانده برای تربیت دانش آموزان را باید در این مکان ها صرف کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش‌و پرورش گفت: آموزش گسترده فرهنگ نقالی یکی از طرح های مهم در زمینه تربیتی است و رهبر انقلاب نیز تاکید فراوانی داشتند که نقالی باید جدی گرفته شود تا روحیه حماسی فرزندان انقلاب بیش از پیش تقویت شود.
رمضانی به اجرای طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه ای کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره خطرات و آسیب های اجتماعی و ایجاد حس مسوولیت در میان مردم و گروه‌های مختلف از اهداف اجرای طرح می باشد.

وی تصریح کرد: دنبال ایجاد فضای شاد در مدارس هستیم چرا که معتقدیم ایجاد نشاط مهمترین راه کاهش آسیب های اجتماعی است.
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش‌وپرورش گفت: لرستان نیروی انسانی و ظرفیت های بسیار بالایی دارد که این مسئله نیاز به بودجه و سرمایه گزاری مناسب دارد.
وی افزود: داشتن مدیران و نیروهای توانمند مولفه ای بسیار حیاتی و مهم است که خوشبختانه لرستان در این حوزه بسیار قدرتمند است بنابراین استان های دیگر باید آن را الگو قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها