بتن‌ریزی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر بهترین پاسخ به بدعهدی آمریکاست


بتن‌ریزی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر بهترین پاسخ به بدعهدی آمریکاست

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آغاز بتن‌ریزی واحد 2 نیروگاه هسته‌ای بوشهر یک عملیات دانشی و انقلابی و بهترین پاسخ به بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی است که به پیمان خود متعهد نبودند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه درآئین آغاز بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر افزود: ایران اسلامی با هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب ضمن عمل به همه تعهدهای خود در برجام باز در محدوده برجام عمل کرد و به پیشرفت خود در پیش از برجام بازگشت.

وی بیان کرد: در برجام آمریکا با نقض همه معاهده‌های بین‌المللی بدعهدی کرد و خیلی از کشورهای اروپایی به خاطر نداشتن شخصیت مستقل تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مدیریت در عرصه تعهدهای خود برجام را نقض عهد کردند و حتی به تعهدهای خود در پسا برجام هم عمل نکردند.

وی یادآور شد: فناوری هسته‌ای یکی از علوم استراتژیک و راهبردی در جهان و دانشی است که موجب اقتدار و ایجاد زمینه‌های رشد و پیشرفت جهانی می‌شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: انرژی هسته‌ای می‌تواند با نگاه صلح‌آمیز به جهان بشریت کمک کند به همین دلیل است که در جهان معاصر یکی از مهمترین دانش‌های بشری درعرصه‌های مختلف است.

وی یادآور شد: اما برخی کشورها تمامیت‌خواه مانند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با هدف استعمار و انحصار دانش‌های قدرت‌ افزا می‌خواهند این دانش را درحوزه سیاست منحصر به خود کنند و دیگر کشورها محروم باشند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: با نگاه و هدایت‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی امروز ایران در حوزه دانش هسته‌ایدر عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و یکی از موضوع‌های این دانش تولید نیروگاه‌های برق اتمی، استقرار راکتورها و بهره‌برداری از آنهاست که استان بوشهر در این عرصه جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت: اگر ایران اسلامی بتواند در این‌ عرصه به خودکفایی درونی با همکاری کشورهای دوست مانند روسیه به پیشرفت ادامه دهد، جایگاه ویژه‌ای در جعرافیای دانش هسته‌ای جهانی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی