فرهنگ به‌کارگیری وکلا در دعاوی توسعه یابد


فرهنگ به‌کارگیری وکلا در دعاوی توسعه یابد

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: حضور وکیل مدافع در کنار مردم در دعاوی حقوقی و کیفری فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در همایش ملی تبیین نقش وکلا و کارشناسان رسمی در دادرسی عادلانه، اظهار کرد: در اغلب پرونده‌های دادگستری یکی از کارشناسان رسمی دادگستری و یا وکلای دادگستری دخالت دارند که نقش این دو قشر در دادرسی عادلانه بسیار مهم است.

وی دادرسی عادلانه را یک هدف مقدس در نظام اسلامی دانست و گفت: وکلا و کارشناسان دادگستری در این حرکت مقدس و صدور حکم عادلانه نقش دارند. هر چیزی که پیشینه فقهی و اسلامی دارد، اجر و پاداش آن در نزد خداوند محفوظ است و برخی از حکومت‌های عرفی دنیا نیز به دنبال دادرسی عادلانه هستند.

فرهنگ به‌کارگیری وکلا در دعاوی توسعه یابد

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، وکلا را سهامداران عدالت خواند و افزود: وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری به همان میزان که در ثواب و اجر حکم عادلانه سهیم هستند، در عقوبت آن حکم ناعادلانه نیز سهم دارند و باید به فکر دنیا و آخرت خود باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه قوه قضاییه برنامه‌های تحولی را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: همه باید در رسیدن به اهداف این برنامه‌ها تلاش کنیم؛ چراکه این برنامه مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و از ارکان حفظ و تداوم نظام است.

فرهنگ به‌کارگیری وکلا در دعاوی توسعه یابد

وی با بیان اینکه در دادرسی عادلانه قاضی، وکیل و کارشناس رسمی دادگستری بیشترین سهم را دارند، تصریح کرد: کم کردن زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگستری، یکی از مطالبات مردم از ما است و باید اطاله دادرسی به حداقل زمان ممکن برسد.

صادقی‌نیارکی با تأکید بر اینکه دادرسی باید در زمان مناسب انجام شود، ادامه داد: اقدام خوب در زمان مناسب اثربخش است و هر کار خوب در غیر وقتش اضافی است و ممکن است نتیجه مطلوب را ندهد و کار از کار گذشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، حضور وکیل مدافع در کنار مردم در دعاوی حقوقی و کیفری را مهم خواند و خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند؛ چراکه مردم به مسائل حقوقی آشنایی کامل ندارند و حضور وکیل برای آن‌ها دارای اهمیت است.

فرهنگ به‌کارگیری وکلا در دعاوی توسعه یابد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان