عذرخواهی فایده ندارد مسئولان پاسخگو باشند


عذرخواهی فایده ندارد مسئولان پاسخگو باشند

هاشمی رفسنجانی نسبت به خرابی مترو در ابتدای هفته جاری و عذرخواهی مسئولان از مردم واکنش نشان داد.

عذرخواهی فایده ندارد مسئولان پاسخگو باشند
به گزارش فانوس، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا در تشریح مصوبات امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته وحدت، گفت: جلسه امروز شورای شهر مصادف با اولین روز هفته وحدت بود که اعضای شورا در ابتدا با تسلیت جانباختگان زلزله آذربایجان شرقی اعلام کردند که مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز استان‌ها کمک‌های شهرداری تهران را به مناطق زلزله زده و آسیب دیده ارسال کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: ما در ابتدا نامگذاری معابر را در دستور کار خود داشتیم و سپس به بررسی و تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن چند پلاک ثبتی پرداختیم.

او با اشاره به بررسی لایحه حمایت از شرکت آب و فاضلاب گفت: پس از بررسی چند پلاک ثبتی لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب استان تهران در دستور کار شورا قرار گرفت و بیشترین نگرانی اعضا از تصفیه خانه‌های پراکنده شهری بود که به صورت کلی می‌توان گفت نظر‌ها مثبت است، اما باید در بحث احداث تصفیه خانه‌های پراکنده و جلوگیری از فرونشست زمین نیز اقدام‌های عاجلی انجام شود.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سئوال که آیا تا به امروز گزارشی مبنی بر فساد در مدیریت شهری واصل شده است یا خیر، گفت: تا به امروز گزارشی از سوی شهروندان مبنی بر فساد در دستگاه‌های مدیریت شهری واصل نشده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر درباره چرایی خرابی ۲ رام قطار در خطوط مترو در ابتدای این هفته گفت: خرابی قطار اتفاقی است که حادث می‌شود و ما باید به این موضوع تأکید کنیم که مترو و اتوبوس در پایتخت موضوع حادی است و به مانند سیلی می‌ماند که با وقوع آن مشکلات بسیاری پدیدار می‌شود.

او با اشاره به کارکرد برخی از قطار‌های مترو گفت: نزدیک به ۳۰ درصد قطار‌های مترو بیش از یک میلیون کیلومتر مسافت پیموده‌اند و به خاطر کمبود واگن قطار‌هایی که اعزام می‌شوند ممکن است در طول مسیر با نقص فنی مواجه شوند و این نقص فنی موجب شود که رفت و آمد کلیه قطار‌ها در خطوط مترو با اخلال مواجه شود.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: مترو یک سیستم ممتد است و قطار اگر خراب شود کل شبکه آسیب می‌بیند و من از دولت و مترو تقاضا دارم مصوبه ۶۳۰ واگنی تهران را در نظر بگیرند و در مسیر توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو قدم‌های مؤثری بردارند.

او تأکید کرد: مسئولان شهری باید پاسخگو باشند و عذرخواهی تنها فایده‌ای ندارد.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به افزایش آلودگی هوا در پایتخت ادامه داد: ما در پایتخت در قسمت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا قوانین خوبی داریم که متأسفانه بیشتر آن‌ها اجرا نمی‌شود و اگر به قانون هدفمندی یارانه‌ها نگاه کنیم بخشی از آن باید به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند که تا اجرا نشدن مصوبات باید گفت همواره ما شاهد آلودگی هوا هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر