نشاط اجتماعی در خلخال افزایش می‌یابد


نشاط اجتماعی در خلخال افزایش می‌یابد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، شادابی و نشاط اجتماعی در این شهرستان افزایش می‌یابد.

دکتر ابوالفضل باقری روز یکشنبه در همایش سلامت بانوان و سالمندان خلخال افزود: زنان محور سلامت خانواده و جامعه بوده و برای ارتقای نشاط روحی و روانی این قشر تاثیرگذار جامعه برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه بانوان بیشتر از سایر گروه‌های اجتماعی مراقبت از فرزندان و اعضای خانواده را برعهده دارند، گفت: همین عامل موجب افزایش تهدیدهای روحی و روانی زنان شده و انتظار از سایر اعضای خانواده مراقبت از مادران در کنار مراقبت آنها از فرزندان است.

او اظهارداشت: تمامی مادران از دوران بارداری گرفته تا زمان تولد کودک ،تربیت فرزندان در کنار انجام سایر امور خانه از جمله پخت و پز و رسیدگی به امورات همسر شرایط سختی را نسبت به مردان داشته و از این لحاظ باید مراقب سلامتی این قشر تلاشگر از جمله تغذیه سالم آنها بود.

دکتر باقری از ورزش به عنوان یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در سلامتی و نشاط بانوان یاد کرد و افزود: اختصاص بخشی از وقت روزانه به ورزش موجب افزایش هورمون‌های نشاط‌آور و شادابی روح و سلامتی جسم خواهد شد.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این همایش گفت: بیماری‌های روحی و روانی ناشی از زندگی ماشینی و تغییر سبک زندگی و دور گذاشتن زندگی بومی و سنتی بیش از بیماری‌های واگیردار گذشته سلامتی بانوان را تهدید می کند.

وی گفت: رو نهادن به زندگی شهرنشینی به سبک جدید امروزی موجب غافل شدن از سبک زندگی سنتی گذشته و رویارویی با انواع مشکلات ناشی از تغییر سبک زندگی در جامعه امروزی شده و بیشتر بیماری‌های روحی و روانی شایع امروزی نیز بی‌تاثیر از این تغییر سبک زندگی نیست.

بابایی اظهارداشت: استفاده بیش از حد از امکانات فضای مجازی موجب شده تا اطلاعات ما از بیرون از خانواده بیشتر از داخل خانه شده و بسیاری از از افراد خانواده بویژه بانوان را از مشکلات درون خانواده غافل کند.

او افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی همچون خشونت و پرخاشگری را ناشی از دور افتادن از روابط خانوادگی و کم‌رنگ شدن صمیمیت بین افراد خانواده‌ها دانست و افزود: به عقیده علمای دین صله رحم موجب افزایش طول عمر می‌شود که همه خانواده‌ها باید به این امر بیش از پیش توجه کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها