بزرگترین مجتمع آموزشی استثنایی شرق استان تهران به بهره‌برداری رسید


بزرگترین مجتمع آموزشی استثنایی شرق استان تهران به بهره‌برداری رسید

تهران – ایرنا – بزرگترین مجتمع آموزشی استثنایی شرق استان تهران که مزین به نام حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت معصومه (س) است با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز استان و شهرستان دماوند به ویژه خیرین این مجتمع، اظهار داشت: ۱۴میلیون دانش آموز در کل کشور وجود دارد که یک میلیون از این تعداد در شهرستان های استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این میزان جمعیت دانش آموزی، قاعدتا باید یک چهاردهم از مدارس استثنایی کشور در شهرستان‌های استان تهران باشند ولی اینگونه نیست و تقریبا نصف این عدد است؛ محرومیت در شهرستان های استان تهران همچون شهر تهران شدید است ولی چون واژه تهران را یدک می کشد، این محرومیت دیده نمی شود.

صیدلو ادامه داد: با توجه به وجود ۱۶۰ هزار دانش آموز استثنایی و ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی در کشور، اگر سهم شهرستان های استان تهران یک شانزدهم این میزان باشد باید حداقل یکصد مدرسه استثنایی در منطقه داشته باشیم و این در حالی است که هم اکنون ۴۰ مدرسه استثنایی داریم.

بزرگترین مجتمع آموزشی استثنایی شرق استان تهران به بهره‌برداری رسید

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به افتتاح مجتمع استثنایی کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: این پروژه با توجه به نیاز منطقه به همت سازمان نوسازی مدارس کشور و خیرین شهرستان با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مساحت کل پروژه پنج هزار متر و اعیانی سه هزار مترمربع می باشد، افزود: این پروژه در قالب یک فضای آموزشی شامل ۳۰ کلاس درس، ۱۶ اتاق اداری، سالن آب درمانی و دیگر امکانات احداث شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مجتمع جهت پوشش دانش آموزان استثنایی بخش رودهن و شهرستان پردیس احداث شده که هم اکنون ۱۴۱ دانش آموز استثنایی دختر و پسر در این مدرسه تحصیل می کنند.

لازم به ذکر است، شهرستان دماوند در استان تهران دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی در دو بخش مرکزی و رودهن است؛ این شهرستان دارای دو اداره آموزش و پرورش بخش مرکزی(شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان) و آموزش و پرورش بخش رودهن(رودهن و آبعلی) است.

بخش مرکزی دماوند دارای ۱۸ هزار دانش آموز دماوندی با ۱۲۵ مدرسه و بخش رودهن دارای ۱۳ هزار دانش آموز با ۸۵ مدرسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط