بورس بین‌الملل کمتر از 2 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود


بورس بین‌الملل کمتر از 2 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

ایران اکونومیست- مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: برای تکمیل ترمینال فرودگاه کیش از فردا اوراق صکوک به ارزش 3000 میلیارد ریال منتشر می‌شود که ضامن اوراق بانک مسکن و عرضه کننده هم همین بانک است

بورس بین‌الملل کمتر از 2 ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود

غلامحسین مظفری در نشست خبری برگزاری یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در کیش با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این دو نمایشگاه تامین مالی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور است، گفت: در این نمایشگاه معاون اول، معاون علمی رئیس جمهوری و چند تن از وزرا حضور خواهند داشت و در بالاترین سطح ممکن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که نمایشگاه اینوکس دبیرخانه دائمی داشته باشد و در این دو نمایشگاه 30 نشست تخصصی و 300 ملاقات تجاری با حضور 20 سخنران خارجی و 70 سخنران کلیدی داخلی برگزار می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به میزان اجرای پروژه‌های عمرانی در این منطقه آزاد اظهار داشت: 30 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه آزاد در حال اجرا است؛ به معنای دیگر یک‌سوم بودجه اجرایی کشور پروژه در دست احداث قرار دارد تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

مظفری با بیان اینکه در این نمایشگاه از 284 طرحی که در منطقه آزاد کیش تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد، رونمایی خواهد شد، گفت: در این ایام برگزاری نمایشگاه اینوکس شهرک نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از تصویب طرح توسعه جزیره هندورابی در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: خوشبختانه طرح توسعه این جزیره با رعایت موضوعات زیست محیطی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

مظفری همچنین از انتشار اوراق صکوک برای تکمیل ترمینال فرودگاه کیش خبر داد و گفت: فردا اوراق صکوک به ارزش 3000 میلیارد ریال منتشر می‌شود که ضامن اوراق بانک مسکن و عرضه کننده هم همین بانک است و قرار بر این است که صندوق زمین مسکن هم داشته باشیم.

مظفری با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کاهش معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد گفت: این موضوع در حد یک پیش‌نویس است و تلاش ما این است که به این سمت حرکت نکنیم.

وی تاکید کرد: اعتماد سرمایه‌گذاران بر مبنای قانون باید حفظ شود و از ابتدا هم قرار بر این بوده که به قوانین مناطق آزاد تبصره و الحاقیه‌ای اضافه نشود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه با شفافیت در حال انجام است، گفت: نباید برای سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: در شرایطی که در مناطق آزاد کشورهای همسایه مانند ترکیه شاهد معافیت‌های 50 ساله 90 ساله و یا دائمی هستیم و باید موضوعاتی مانند کاهش معافیت‌های مالیاتی مطرح شود.

وی ادامه داد: متاسفانه انتشار این خبر که در حد یک پیش‌نویس بوده باعث شده یکی از سرمایه‌گذاران خارجی که در حال آغاز سرمایه‌گذاری خود در منطقه آزاد کیش است، عقب‌نشینی کند و نگرانی‌هایی برای این سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر راه‌اندازی بورس بین‌الملل در کیش برای اولین بار در کشور گفت: در دهه فجر بورس بین‌المللی راه‌اندازی خواهد شد و با راه‌اندازی بورس بین‌الملل، دیگر نگرانی شرکت‌های خارجی برای تبدیل داد و ستدها و تبدیل ارز به ریال و ریال به ارز می‌شود و می‌توانند با ارز سهام شرکت‌های عرضه‌ شده در بورس بین‌المللی را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی بورس بین‌المللی در کشور یک کار بسیار سنگینی است که فضا و بسترهای لازم برای این اقدام را محیا کرده‌ایم.

ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا