بورس کالا می تواند به شفاف سازی قیمت زعفران کمک کند


بورس کالا می تواند به شفاف سازی قیمت زعفران کمک کند

ایران اکونومیست- رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه بورس کالا به شفاف سازی قیمت زعفران کمک می کند، گفت: زعفران بسته بندی هم باید در داخل بورس وارد شود و به بازاریابی و بازارسازی بسته بندی زعفران کمک کند.

بورس کالا می تواند به شفاف سازی قیمت زعفران کمک کند
محسن احتشام در گفتگو با شبکه یک سیما با اشاره به اینکه شورای ملی زعفران، رسالت سازماندهی و مدیریت بر فرآیند تولید زعفران را دارد ، افزود: در راستای این وظایف، طرح جهش صادرات زعفران و برنامه ریزی راهبردی برای توسعه بازار و بازاریابی زعفران را به وزارت صنعت, معدن و تجارت ارائه کردیم تا با اجرای این طرح، نقاط ضعف مان را در چرخه فرآیند بازار جهانی این محصول برطرف کنیم.رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: اما هنوز ابلاغیه ای دراین باره از سوی دولت به ما نرسیده است و امیدواریم هر چه زودتر این طرح توسط دولت تصویب شود که بخش خصوصی بتواند برای صادرات و بازاریابی این محصول راهبردی، فرآیند را ایجاد کند.
احتشام با بیان اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای تصویب این طرح، مصصم است، اضافه کرد: در زمینه نشان سازی نیاز به یک نشان داریم تا زعفران ایران با یک نام و نشان ملی صادر شود که در این راستا شورای ملی زعفران این کار را انجام داده و این نشان در داخل ثبت شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: منتظریم تا بودجه ای تصویب و صندوقی تشکیل شود تا این نشان ملی، ثبت جهانی شود و زعفرانی که از ایران صادر می شود با این نشان ملی باشد.
وی با اشاره به اینکه بورس کالا می تواند به شفاف سازی قیمت زعفران کمک می کند ، افزود: زعفران بسته بندی هم یاید در داخل بورس وارد شود و به بازاریابی و بازارسازی بسته بندی زعفران کمک کند.
رئیس شورای ملی زعفران گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی زعفران جلوگیری کنیم.
تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق