بهره‌برداری نکردن از معدن بعد از مدت 3 سال موجب ابطال پروانه می‌شود


بهره‌برداری نکردن از معدن بعد از مدت 3 سال موجب ابطال پروانه می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در صورتی که صاحب پروانه بهره‌برداری معدن بعد از مدت تعیین شده 3 ساله هیچ‌گونه بهره‌برداری از معدن نداشته باشد، پروانه باطل می‌شود.

اقبال عباسی ۱۹ آبان‌ماه در جلسه شورای معادن استان، با اشاره به اینکه ۲۲ باب معدن در استان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ درخواست اعطای تعطیلی موقتی را داشتند، اظهار کرد: میزان تخفیف درخواست شده برای این تعداد معدن، ۲۸۸ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: فردی که پروانه بهره‌برداری معدن را اخذ کرده، اجازه دارد ۳ سال تعطیل باشد، حال اگر به جای میزان تعیین شده برای برداشت از معدن، کمتر از حد برداشت انجام شود، حداقل ۲۵ درصد تخفیف دولتی برای صاحب پروانه بهره‌برداری لحاظ می‌شود.

استاندار گفت: لازم است برای تخفیفات دولتی، لیست معدن‌داران مشخص شده را به کمیته ۳ نفره شامل سازمان صمت، استانداری و فرماندار هر شهرستان ارجاع و برای جلسه آینده، صورت جلسه‌ مبنی بر تصمیم‌گیری تخفیفات دولتی ارائه شود.

در ادامه علی شهریارپور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با اشاره به اینکه مخالف کمک‌هایی که به واحدهای تولیدی استان می‌شود، نیستم، تصریح کرد: در شرایط کنونی هر چه حمایت از واحدهای تولیدی و تولید استان انجام شود، کم است و باز هم پتانسیل وجود دارد.

وی افزود: یکی از وظایفی که در سیستم دولتی به ویژه در شرایطی که مباحث درآمدی دولت با مشکل مواجه شده، این است که باید تلاش در راستای وصول درآمد دولت باشد، بنابراین لازم است بر روی علت‌ها تمرکز بیشتری گذاشته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر