داوران مسابقه عکس جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند


داوران مسابقه عکس جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند

تهران- ایرنا- مدیر و داوران مسابقه و نمایشگاه عکس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سیامک زمردی مطلق به عنوان مدیر و آتیلا پسیانی، سیف الله صمدیان و محمود کلاری به عنوان اعضای هیات داوری مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر این دوره از جشنواره معرفی شدند.

با حکمی از سوی نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، زمردی مطلق مدیریت مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر این رویداد هنرهای نمایشی را برعهده گرفت.

سیامک زمردی مطلق متولد ۱۳۳۷ در تهران است و عکاسی تئاتر را با نمایش مده‌آ به کارگردانی قطب الدین صادقی در سال ۶۷ آغاز کرده است. وی تاکنون عضو هیات موسس و رییس هیات مدیره انجمن عکاسان خانه تئاتر، عکاس برگزیده سه دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال‌های ۸۱، ۸۲ و ۸۹، برگزیده پنجمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم بچه‌های نفت بوده و نمایشگاه انفرادی صد عکس تئاتر ایران(گالری مان هنرنو) در سال ۱۳۸۳ را برگزار و جوایز معتبر داخلی و بین‌المللی کسب کرده است.

آتیلا پسیانی متولد ۱۳۳۶ در تهران، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است. بازی در بیش از ۷۵ فیلم سینمایی، بیش از ۶۰ اثر تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی و بیش از ۴۰ اثر نمایشی و کسب جوایز متعدد و داوری در جشنواره‌های مختلف در کارنامه کاری این هنرمند است.

سیف الله صمدیان متولد ۱۳۳۲ در ارومیه، عکاس، فیلمساز و فیلمبردار است. وی فیلمبرداری برخی از آثار زنده یاد عباس کیارستمی، بنیانگذاری و دبیری جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از سال ۱۳۸۳ تاکنون، تدریس عکاسی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه‌ها، ورکشاپ‌ها، داوری در جشنواره‌های معتبر ملی و بین المللی را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است.

محمود کلاری متولد ۱۳۳۰ در تهران عکاس، مدیر فیلمبرداری، بازیگر و کارگردان ایرانی است. وی دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده‌است و در سال ۱۳۵۹ یکی از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تایم شناخته شد. فیلمبرداری بیش از ۸۰ اثر سینمایی از جمله جدایی نادر از سیمین، ماهی و گربه، از کرخه تا راین، مادر، خانه‌ای روی آب، مدرسه موش‌ها، کسب تندیس یک عمر دستاورد هنری از جشنواره دوبلین در ایرلند، تجلیل از سوی انجمن فیلمبرداران فرانسه آی اف سی و دریافت تندیس کم فلکس، تجلیل در جشنواره سه قاره نانت و کسب جوایز معتبر و متعدد ملی و بین‌المللی و داوری در آن‌ها از دیگر افتخارات کارنامه کاری این هنرمند است.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!