عبدالله: برای جدا سازی آرای پاک از نا پاک تا آخر ایستادگی خواهیم کرد


عبدالله: برای جدا سازی آرای پاک از نا پاک تا آخر ایستادگی خواهیم کرد

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که برای جدا سازی آرای پاک از نا پاک تا آخر ایستادگی خواهم کرد و نتایج انتخابات ریاست جمهوری در صورت برای من قابل قبول خواهد بود که فقط بر اساس آرای مردم باشد. داکتر عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز (یکشنبه 19 عقرب) در یک همایشی اعتراضی در میان هوادارانش در...

عبدالله: برای جدا سازی آرای پاک از نا پاک تا آخر ایستادگی خواهیم کرد

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که برای جدا سازی آرای پاک از نا پاک تا آخر ایستادگی خواهم کرد و نتایج انتخابات ریاست جمهوری در صورت برای من قابل قبول خواهد بود که فقط بر اساس آرای مردم باشد.

داکتر عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز (یکشنبه ۱۹ عقرب) در یک همایشی اعتراضی در میان هوادارانش در خیمه لویه جرگه گفت که اگر کمیسیون مستقل انتخابات در غیاب ناظران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به باز شماری آرا ادامه دهد این تکت دست به اقدامات مسالمت آمیز خواهد زد.

آقای عبدالله گفت که ما در پی بوجود آوردن بحران نیستیم و اگر کشور به بحران برود مقصر اصلی تیم (دولت ساز) خواهد بود و ما در تلاش هستیم تا از تقلب جلوگیری کنیم.

داکتر عبدالله همچنان گفت: «۱۳۷۶۳۰ رأی مبهمی که در بخش قرنطین دستگاه درملوگ قرار دارد، ۱۰۲۰۱۲ رأی خارج از زمان رأی‌دهی، ۷۰ هزار رأی دارای عکس‌های تکراری و ۷۰۰ عدد دستگاه بایومتریک و اس‌دی کارت گم شده؛ باید کمیسیون مستقل انتخابات در مورد این‌ها اقدام کند.»

وی تاکید کرد: “تیم ما آماده بحث است، بحث‌ها میتواند در حضور ناظرین بین‌المللی و داخلی تیفا و فیفا با کمیسیون صورت بگیرد. ما در سدد برهم زدن انتخابات نیستیم بل‌که در سدد نجات پروسه هستیم از تقلب هستیم.”

روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات بازشماری آرای ۸هزار ۲۵۵ محل را در ۳۴ ولایت آغاز کرد و مسوولان و این کمیسیون تاکید کرد که ناظرین ستاد‌های انتخاباتی در شمارش آرا حاضر نشوند، کارمندان این نهاد کار شان در غیاب ناظرین ادامه خواهند داد

از سوی هم تیم (دولت ساز) به رهبری محمد اشرف غنی امروز یکشنبه در اعلامیه ای گفته است که تأخیر در اعلام نتایج انتخابات دیگر برای این تیم قابل قبول نیست و هیچ توجیه قانونی وجود ندارد. 

در این اعلامیه آمده است که کمیسیون مستقل انتخابات به حق مشروع و قانونی مردم احترام می گذارد و طبق برنامه زمان بندی شده خود نتایج اولیه انتخابات را اعلام می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد