انتقاد لولا داسیلوا از روسای جمهور برزیل و آمریکا


انتقاد لولا داسیلوا از روسای جمهور برزیل و آمریکا

تهران-ایرنا- لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل که به تازگی از زندان آزاد شده، ضمن اعلام آمادگی برای ازسرگیری فعالیت‌های سیاسی‌اش، از روسای جمهور برزیل و آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل که روز جمعه با حکم یک قاضی از زندان آزاد شد، در جمع هوادارانش به ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری کنونی برزیل هشدار داد آماده ازسرگیری فعالیت‌های سیاسی است.

لولا داسیلوا گفت: من به سراسر برزیل سفر خواهم کرد تا پیام سیاسی خود را به مردم انتقال دهم. این شرایط قابل تحمل نیست که در این کشور ثروتمندها غنی تر و و فقرا همیشه فقیرتر شوند.

وی "پائولو گودس" وزیر اقتصاد کنونی برزیل را "نابودکننده رویاها" در این کشور توصیف کرد.

لولا داسیلوا در ادامه گفت که مطمئن است در انتخابات ریاست جمهوری 2022 برزیل، چپ‌گراها بر دولت راست گراهای فعلی غلبه خواهند کرد.

رئیس جمهوری سابق برزیل عنوان کرد که سیاستهای اقتصادی بولسونارو بیشترین تاثیر منفی را بر نیازمندان گذاشته است.

لولا داسیلوا ضمن اشاره به اینکه اتهام‌های فساد مالی علیه وی یکی پس از دیگری دروغ هستند، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف‌مان مبارزه می کنیم.

ژائیر بولسونارو نیز در واکنش به این اظهارنظرهای لولا داسیلوا گفت: لولا داسیلوا آزاد شده اما با توجه به احکام دادگاهها او فردی محکوم است.

لولا داسیلوا همچنین ضمن ابراز همبستگی با کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین از دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا انتقاد کرد و گفت که طرح وی برای دیوارکشی در مرز آمریکا- مکزیک غیرقابل قبول است.

وی افزود: ترامپ باید مشکلات شهروندان قاره آمریکا را حل و فصل کند نه اینکه آنها را آزار دهد. ترامپ انتخاب نشده که کلانتر دنیا باشد.

لولا داسیوا که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهوری برزیل بود، قرار بود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ نیز شرکت کند و براساس نظرسنجی ها وی می توانست به راحتی پیروز شد اما صدور حکم محکومیت، مانع از نامزدی وی در انتخابات شد. رئیس جمهوری سابق برزیل پیشتر اعلام کرده بود که اهداف سیاسی پشت پرده صدور حکم علیه وی به اتهام فساد مالی بوده چون راست گراها قصد داشتند با طرح این پرونده اجازه ندهند وی به عرصه سیاست بازگردد.

سال ۲۰۱۴ به دنبال آغاز بررسی پرونده فساد مالی در شرکت نفتی دولتی "پتروبراس" در برزیل، شمار زیادی از مقامات این کشور با اتهامات فساد مالی روبرو شدند.

این پرونده جنجال های بسیاری را در این کشور منطقه آمریکای جنوبی به همراه داشت. داسیلوا نیز در حالی به دریافت رشوه از یک شرکت ساختمانی به نام «او ای اس» محکوم شد که براساس اعلام دادستان ها هدف از این کار تسهیل قرارداد این شرکت ساختمانی به شرکت «پتروبراس» بود.

از زمان زندانی شدن داسیلوا برای گذراندن محکومیت ۱۲ ساله، حامیان وی بارها به این حکم اعتراض کرده و خواهان آزادی رئیس او شده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)