حمایت از کتابفروشی های سیل زده با طرح «همت عالی»


حمایت از کتابفروشی های سیل زده با طرح «همت عالی»

حسینی پور گفت: امسال طرح پاییزه به دلیل عدم چشم انداز روشن بودجه با مشارکت شهرداری تهران فقط در شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «نیکنام حسینی پور» امروز (یکشنبه 19 آبان) در نشست خبری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب که در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در هفته کتاب پای کار آمد، کتاب های برگزیده در حوزه کشاورزی همزمان با هفته کتاب به همت این وزارتخانه معرفی و از نویسندگان آن تقدیر می شود. اختتامیه بیست و ششمین کتاب سال دانشجویی در هفته کتاب برگزار می شود. این جشنواره نیاز به حمایت و تقویت دارد. متولی نشان دهخدا انتشارات علمی و فرهنگی است که به دلیل مسایل مالی تصمیم گرفتند این جشنواره امسال برگزار نشود و آن را به صورت دوسالانه برگزار کنند. پنجمین کنگره مطالعات علمی نیز با 60 سخنران برگزار خواهد شد.

دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از برگزاری همایش ادبیات کودک و نوجوان برای نخستین بار خبر داد و افزود: این همایش در دانشگاه شهید بهشتی در بیست و هفت آبان با مشارکت موسسه خانه کتاب برگزار می شود. 86 مقاله به این جشنواره رسیده است. همچنین اختتامیه دومین مسابقه پوپک دانا که خانه کتاب آغاز کرده است با مشارکت بانک صادرات برگزار می شود. 580 اثر به این جشنواره رسیده است. مراحل داوری آن طی شده، این جشنواره 14 برگزیده اصلی و 100 نفر تقدیری دارد.


مدیرعامل موسسه خانه کتاب با بیان اینکه همایش حقوق نشر و مالکیت فرهنگی 25 آبان برگزار می شود، عنوان کرد: جشن ملی مترجمان را 24 آبان در فرهنگسرای اندیشه خواهیم داشت. حوزه ترجمه مغشوش است و نیاز به سازماندهی دارد. با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برنامه هایی تدارک دیدیم؛ از این انجمن خواهش کردیم که از شهر تهران صرف نظر کنند و نویسندگان را به مدارس استان ها اعزام کنند.



وی با اشاره به رونمایی از تاریخ شفاهی نشر ایران همزمان با هفته کتاب اظهار داشت: برنامه های مختلفی از سوی سازمان ها و نهادها همچون ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان زندان ها، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و وزارت نیرو برای هفته کتاب تدارک دیده شده است.



دبیر بیست و هفتمین هفته کتاب در مورد پاییزه کتاب خاطرنشان کرد: به دلیل عدم چشم انداز روشن بودجه تا آخر سال وزارت ارشاد به ما اعلام کرد که طرح پاییزه را برگزار نکنید زیرا شاید نتواند بودجه آن را تامین کند. ما با نهادها و بنگاه های اقتصادی و بانک ها مکاتبه کردیم و در نهایت شهرداری تهران تقبل کرد که در برگزاری طرح پاییزه به ما کمک کند. طرح پاییزه امسال از 23 تا 30 آبان با تخفیف 20 درصد با حمایت شهرداری تهران فقط در شهر تهران برگزار می شود.


وی با اشاره به کتابفروشی هایی که در سیل تخریب شدند و آسیب دیدند، بیان کرد: طرح همت عالی را برای حمایت از کتابفروشی های آسیب دیده در سیل در نظر گرفتیم. کتاب هایی که در مناطق سیل زده دچار مشکل شدند به تهران منتقل می شود، مکانی در زیر پل کریم خان برای این طرح در نظر گرفتیم که مردم تهران این کتاب ها را خریداری کنند تا کتابفروشی های آسیب دیده در سیل بتوانند ادامه کار دهند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان