اختتامیه پویش مردمی «داننده شو» برگزار می شود


اختتامیه پویش مردمی «داننده شو» برگزار می شود

رجایی گفت: پرداختن به حوزه های نوظهور فناوری و کسب و کارهایی که می تواند فضای جدیدی پیرامون کتاب باز کند و پرداختن به سلایق مردمی دو رویکرد جشنواره «صفحه خیال» است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «رسول رجایی» امروز (یکشنبه 19 آبان) در نشست خبری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب که در سرای اهل قلم برگزار شد در مورد جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی با عنوان صفحه خیال گفت: پس از چندین جلسه که در موسسه خانه کتاب برگزار شد، کارگروه این جشنواره شکل گرفت و قرار شد دوره دوم آن با نگاه کلان و جامع پیرامون حوزه های مختلف و متنوع سیاستگزاری شود.

دبیر جشنواره صفحه خیال عنوان کرد: دو رویکرد عمده مد نظر ماست، اول اینکه چالش هایی در حوزه سنتی نشر وجود دارند. تحولات موجود در فناوری های نوظهور دنیا و شبکه های اجتماعی در حال حاضر صنعت نشر را رونق دادند و متحول کردند. پرداختن به حوزه های نوظهور فناوری و کسب و کارهایی که می تواند فضای جدیدی پیرامون کتاب باز کند، مد نظر ماست.

وی ادامه داد: پرداختن به بخش های مردمی و سلایق مردمی در حوزه کتاب رویکرد دوم ما در جشنواره صفحه خیال است، بدین ترتیب می شود یک بهینه سازی در حوزه محتوا صورت داد. این دو رویکرد می تواند سیاست کلان اقتصاد مقاومتی در حوزه کتاب را لحاظ کند.

رجایی با اشاره به اینکه پنج محور برای جشنواره صفحه خیال لحاظ شده است، تصریح کرد: اقتصاد کتاب مجازی با موضوع کسب و کارهای مجازی کتاب نخستین محور این جشنواره است. فرهنگ فضای مجازی محور دوم است. کنشگران مجازی از جمله کمپین های مجازی را شناسایی می کنیم. محور سوم ما پیرامون فضای نوین و صنایع خلاق است. محور چهارم به پژوهش درباره کتاب در فضای مجازی می پردازد. محور پنجم ما مهارتی و مردمی است تا ذائقه های مردم را شناسایی کنیم. همچنین دو موضوع روایتگری کتاب مجازی و تسهیل گری کتاب مجازی پیش بینی شده است. از دوره بعد کارگاه های توانمندسازی را نیز به صورت عمومی برگزار می کنیم.

دبیر جشنواره صفحه خیال با اشاره به پویش مردمی «داننده شو» خاطرنشان کرد: در این پویش مردم می توانند محتواهای چند رسانه ای را به شبکه اجتماعی کمپین مردمی داننده شو ارایه دهند. اختتامیه پویش مردمی داننده شو 29 آبان در سرای خانه کتاب برگزار خواهد شد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید