قاتل نامرئی، حریف نوزاد 15 روزه زلزله زده نشد


قاتل نامرئی، حریف نوزاد 15 روزه زلزله زده نشد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: قاتل نامرئی، حریف نوزاد 15 روزه زلزله زده نشد.

دکتر فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: نوزاد 15 روزه‌ سرابی که پدر و مادر او روز گذشته بر اثر مسمویت با گازمونوکسید کربن جان باختند، به طور معجزه آسایی نجات یافت.

وی اضافه کرد: این نوزاد به مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز منتقل و به طور کامل احیا شده است و در وضعیت خوبی جسمانی خوبی قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ مورد جدیدی از تلفات زلزله گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت زن و مرد زلزله زده اهل روستای شالقون سراب بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در چادر خبر داد و گفت: نوزاد ۱۵ روزه این زن و مرد که دچار گاز گرفتگی در چادر شده بود، احیا شد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

وی از مسمومیت ۲۳ تن از زلزله زدگان شهرستان میانه بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد و گفت: این افراد نیز با علایم گاز گرفتگی از بخش‌های ترکمنچای، ترک و ورنکش به میانه مراجعه کرده بودند که پس از انجام اقدامات درمانی لازم ترخیص شدند.

وی در پایان با ارائه نکات ایمنی به زلزله زدگان در شهرستان‌های میانه و سراب خاطرنشان کرد: افرادی که در اسکان موقت به سر می‌برند، حتما محلی برای خروج گاز و دود در چادر خود در نظر گرفته و افرادی که به خانه‌هایشان باز می‌گردند در ابتدا قبل از روشن کردن وسیله‌های گرمایشی دودکش را بررسی کنند، چرا که امکان جابجایی دودکش و بسته شدن راه آن بر اثر زمین لرزه وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق