برخورد با فساد درون مجموعه قضایی خط قرمز است


برخورد با فساد درون مجموعه قضایی خط قرمز است

همدان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری همدان با تاکید بر اینکه برخورد با فساد درون مجموعه قضایی خط قرمز ما است گفت: برخورد با مفاسد باید ابتدا در درون مجموعه قضایی و نهادهای زیر مجموعه آن دنبال شود.

محمدرضا عدالتخواه روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل پزشکی قانونی همدان بیان کرد: باید به حاکم شدن سلامت در ارکان قضایی همه توجه کنند چراکه یک فساد هرچند کوچک در مجموعه قضایی بسیار بزرگ است.

وی افزود: مسئولان این مجموعه باید صحنه‌سازی‌ها، زد و بندها با بیمه و تصادف ساختگی را شناسایی کنند و برای داشتن محیط عاری از مفاسد هیچ اغماضی در برخورد با مفسدان نداشته نباشد.

رییس‌کل دادگستری همدان با تاکید بر ضرورت توجه به صلح و سازش به عنوان امر راهبردی اضافه کرد: کمیته‌های معین ستاد فرعی در مساجد به منظور حاکم کردن صلح و سازش دایر شده همچنین تاکید بر استفاده از مجازات های نوین جایگزین حبس است.

عدالتخواه گفت: زیبنده همدان نیست که آمار زندانیان آن بیش از سایر استان ها باشد البته این نشان از بی‌توجهی دارد نه اینکه آمار بزه در همدان زیاد است.

وی اضافه کرد: مسئولان قضایی باید دقت کنند تا در صورت مواجهه با هر جوان و متهمی سریع مُهر زندانی را بر پیشیانی او نزنند بلکه باید با افرادی که دچار اشتباه و لغزش شدند کریمانه برخورد شود.

رییس‌کل دادگستری همدان گفت: فعالان در دستگاه قضایی باید ملجا و پناهگاه مردم باشند البته این به تنهایی کافی نیست بلکه باید نسبت به رفع ظلم از ستم دیده تلاش کرد.

عدالتخواه افزود: باید حق مظلوم را از ظالم گرفت در غیر این صورت مسئولان این پست و مقام ها را غصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امر اثبات در محاکم قضایی بسیار مهم است اظهار داشت: یکی از ارکان اثبات، علم قاضی است که این علم از چند جهت به دست می‌آید.

رییس‌کل دادگستری همدان ارکان اثبات را در دو بخش قضایی و قانونی تشریح کرد و افزود: مولفه هایی که در قانون برای آن احکامی تعیین شده را قانونی گویند اما شمار «قضایی» بی نهایت بوده و بسیار مهم است.

عدالتخواه ادامه داد: اگر نظر پزشکی قانونی نباشد در برخی موارد کار قضا تعطیل می شود بنابراین کار پزشکی قانونی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: گواهی هایی که پزشکی قانونی به دست قاضی می دهد باید بسیار دقیق و با حوصله تنظیم شده باشد همچنین پزشکان فعال در این مجموعه باید به دقت صحبت های شاکی را شنیده و به او مشاوره بدهند.

رییس‌کل دادگستری همدان اظهار داشت: همکاران قضایی، اداری، ضابطان و دستگاه های تابعه دادگستری، حرکت جهادی در زمینه سند تحول قضایی داشته باشند.

عدالتخواه با تاکید بر اینکه ارایه خدمات سریع، دقیق و همراه با احترام و کارشناسی شده مدنظر باشد اضافه کرد: افرادی که به پزشکی قانونی مراجعه می کنند افراد آسیب دیده هستند نباید آنها را معطل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرماندار گناوه درباره شنیده شدن صدای انفجار در این شهر: مربوط به انفجار معدن سنگ کوه بی...