15 واحد صنفی در منطقه زلزله زده آسیب دیدند


15 واحد صنفی در منطقه زلزله زده آسیب دیدند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: 15 واحد صنفی در روستاهای بخش کندوان و ترکمنچای میانه از 5 تا 70 درصد آسیب دیدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، حبیب امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در شهرستان میانه اقدام لازم نسبت به ارزیابی وسعت خسارت و نیازهای اولیه انجام شد .

وی ادامه داد: با توجه به قطعی آب و گاز روستاهای آسیب دیده به ویژه روستای ورنکش، نسبت به تهیه 500 بسته نان و 4800 بسته بطری آب و توزیع در محل یادشده اقدام شد.

وی با اشاره به اهمیت تداوم پخت نان در مناطق زلزله زده اظهار کرد: با همکاری اداره غله شهرستان 500 کیسه آرد در بخش‌های کندوان و ترکمنچای توزیع شده است.

امین‌زاده در خصوص وضعیت و پایداری واحدهای صنعتی مستقر در کانون زلزله نیز افزود: دو تیم از همکاران و کارشناسانه سازمان جهت برآورد میزان خسارت به واحدهای صنعتی و معدنی و صنفی بخش‌های کندوان و ترکمنچای اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این زمینه 22 واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که گزارش‌ها حاکی از عدم خسارت به صنایع موجود در کانون زلزله است .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تصریح کرد: از 600 واحد صنفی بخش‌های کندوان و ترکمنچای 15 واحد آسیب 5 تا 70 درصدی دیده‌اند .

وی گفت: نحوه تامین اقلام مورد نیاز شهروندان در مناطق زلزله زده و همچنین چگونگی مشارکت در بازسازی منازل مسکونی و واحدهای صنفی از سوی صنایع تولیدی و اصناف در حال برنامه‌ریزی است .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه