بیمارستان سوختگی کرمانشاه آماده بهره‌برداری شد


بیمارستان سوختگی کرمانشاه آماده بهره‌برداری شد

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان در شهر کرمانشاه اکنون آماده افتتاح است، گفت: این بیمارستان به زودی با حضور مسئولان به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودرضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بیمارستان از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۱۳۹۰ به استان کرمانشاه و منابع ملی راه‌اندازی شده، میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این بیمارستان را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

او توضیح داد که این بیمارستان در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع و در پنج طبقه در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این بیمارستان را ۵۰ تختخوابی اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه، ۳۸ تخت جراحی و بستری، سه تخت اتاق عمل و سایر بخش‌ها است.

مرادی اظهارداشت: با راه‌اندازی این مرکز خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی شایسته‌ای به بیماران سوختگی ارائه خواهد شد.

تجهیز مجهزترین و ‌بزرگترین مرکز درمان سوختگی و ترمیمی غرب کشور

مدیر تجهیرات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به اتمام مراحل ساختمانی بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های کم نظیر تیم مدیریتی دانشگاه بعد از چند سال به ثمر نشست تا در کمتر از یک هفته دیگر شاهد بهره‌برداری از یک مرکز مجهز و مدرن ارایه کننده خدمات تخصصی و فوق تخصصی سوختگی و ترمیمی به عنوان منحصر بفردترین مرکز سوانح و سوختگی غرب کشور هستیم آرزوی دیرینه مردم غرب کشور و دانشگاه به ثمر نشست.

تورج شیرزادیان به خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در دسته تجهیزات زیرساختی پزشکی (سیستم های تامین هوای فشرده مدیکال، وکیوم، اکسیژن ساز مرکزی، سیستم cssd)، تجهیزات پزشکی جنرال (هتلینگ و تجهیزات بخشهای بستری، تجهیزات اتاق عمل، BICU، اورژانس) و تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی (تخت های پیشرفته شستشوی بیماران سوختگی، تجهیزات و ابزارهای تخصصی و فوق تخصصی تشخیصی و ترمیمی) برای این مرکز مهم خریداری شده که ضمن تحویل به مرکز، نصب و راه اندازی شده اند.

او گفت: مهم‌ترین بخش‌های ارایه دهنده خدمت در این مرکز مهم ۱۲ تخت BICU و سه اتاق عمل مجهز است.

مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره برداری رسید.

این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه