نگرانی سرویس مخفی آمریکا


نگرانی سرویس مخفی آمریکا

در آستانه سفر اردوغان به واشنگتن نگرانی‌ها درباره احتمال تکرار درگیری‌های خشونت آمیزی که محافظان اردوغان نیز در آن حضور دارند آغاز شده است

نگرانی سرویس مخفی آمریکا به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان سفر سال ۲۰۱۷ اردوغان به آمریکا سرویس مخفی این کشور و محافظان اردوغان با یکدیگر درگیر شدند و این علاوه بر درگیری بود که در نزدیکی سفارت ترکیه در واشنگتن رخ داد.
بنابر اعلام شبکه‌ای بی سی،نوار ویدئویی که سال ۲۰۱۷ در اینترنت قرار گرفت درگیری خشونت آمیز بین هواداران و مخالفان سفر اردوغان را نشان می‌دهد که نیرو‌های امنیت دیپلماتیک ترکیه نیز در این درگیری حضور داشتند.
به دنبال این درگیری که در نزدیکی سفارت ترکیه روی داد، پلیس واشنگتن مجبور به مداخله شد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه در آن زمان اعلام کرد محافظان اردوغان و پلیس ترکیه در این درگیری حضور داشتند، اما سفارت ترکیه در واشنگتن در این زمینه اظهارنظری نکرد.
این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد معترضان با تحریک خشونت آمیز آمریکایی‌های ترک تبار که برای سفر رئیس جمهور آماده شده بودند موجب بروز این خشونت شدند.
بنا بر گزارش‌ها، این تنها ماجرای آن روز نبود و اتفاقات متعددی رخ داد. برخی مدعی شدند تیم امنیت دیپلماتیک ترکیه در تلاش برای حمله به معترضان در خاک آمریکا در جریان سفر سال ۲۰۱۷ وی به این کشور برآمد.
بنا بر اعلام سرویس مخفی آمریکا، ماموران امنیتی ترکیه بار‌ها به معترضان در نزدیکی سفارت این کشور حمله کرده اند و در یک مورد یکی از ماموران با خارج شدن از خودرو حامل مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تلاش برای حمله به یک معترض زن برآمد که در کنار خیابان ایستاده بود.
بنا بر گزارش نشریه هیل، سرویس مخفی آمریکا بیش از دوازده مامور امنیتی ترکیه را مسبب بروز خشونت در خاک آمریکا بازداشت کرد.
ماموران امنیتی ترکیه، سرویس مخفی آمریکا را مسئول این درگیری‌ها اعلام کردند و چاووش اوغلو آشکارا از ماموران آمریکایی به خاطر آنچه وی اقدامات خشونت آمیز آن‌ها خواند انتقاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس