شانس آوردیم ساده لوحی نکردند!


شانس آوردیم ساده لوحی نکردند!

اگر مسئولان جمهوری اسلامی ساده لوحی می کردند و با آمریکا مذاکره می کردند چه اتفاقی می افتاد؟

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

همه چیز درباره مذاکره با آمریکا روشن است، حتی اگر تجربه برجام هم نبود، پیش بینی دقیق و قطعی از نتیجه مذاکره با رژیم آمریکا واضح است.

نتیجه ای که از مذاکره با آمریکا به دست می آمد، خط پایان کشیدن به همه پیشرفت هایی است که در طول 40 سال گذشته تاکنون در زمینه های گوناگون به دست آمده است.

اگر برخی تصور می کنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل می کند و اوضاع اقتصادی را بهبود می بخشد سخت در اشتباه هستند.

همگان به ویژه خوش باوران باید به این باور برسند که آمریکایی ها به هیچ وجه خواهان ایرانی پیرشفته، پیشرو، تأثیر گذار و با نفوذ نیستند برای همین است که سعی می کنند مولفه های قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را تضعیف و تخریب کنند.

برجام که فناوری هسته ای ایران را محدود کرده است، هنوز تا رسیدن به نقطه اول پیش از مذاکرات هسته ای راه باقی است، گام های کاهش تعهدات ایران آنقدر برای آمریکا و اروپا درد آور نبوده است چرا که نه به تعهدات خود بازگشتند و نه واکنشی انجام دادند.

مذاکره با آمریکا پس از برجام می توانست خسارات بسیار زیادی به جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

نخستین خسارت، ادعای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی و کشاندن او به پای میز مذاکره با وجود بی خاصیتی توافق هسته ای است.

پس از آن خواسته های دیگر ردیف می شود و صف میکشد که ایران باید توانمندی موشکی خود را کنار بگذارد البته برای این منظور وعده های سر خرمن هم داده می شود تا بتوانند افکار عمومی را همراه خود کنند.

مثلا خواهند گفت اگر ایران پیشرفت های موشکی را کنار بگذارد و آنها را نابود کند، همه گره های اقتصادی ایران را باز خواهند کرد.

اما چنین وعده های فریبنده است، اگر قرار بر پایبندی به وعده ها بود برجام که وحود داشت و آمریکا و اروپا می توانستند حسن نیت خود را نشان دهند!

پس از توانمندی موشکی نوبت به خواسته های دیگر میرسید، نفود و تأثیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا خواسته دیگر آمریکا است.

ایران مانع پیروزی آمریکا در سوریه، عراق و یمن شده است، شکست داعش و گروه های تروریستی در منطقه که به نیابت از آمریکا وارد منطقه شدند، آمریکایی ها را عصبانی کرده است.

ایالات متحده برای به آشوب کشاندن منطقه غرب آسیا هزینه سنگینی را متحمل و متقبل شده اما همه آن هزینه نتیجه ای برای آمریکا نداشته است.

دیگر خواسته غرب از ایران مسائل حقوق بشری است در حالی که آمریکا و اروپا خود از ناقضان اصلی حقوق بشر در داخل کشور خود و دنیا هستند.

با وجود خواسته هایی که آمریکایی ها پس از برجام دارند، آیا ساده لوحانه نبود که مسئولان کشورمان به مذاکره با آمریکا می نشستند؟!

نتیجه چنین مذاکراتی برای همه روشن است، همه آنچه که در بالا به آن اشاره شد و بیش از آن از بین خواهد رفت و در واقع جمهوری اسلامی ایران به یک کشور بی خاصیت، ضعیف، بی تأثیر و عقب افتاده تبدیل خواهد شد.

اگر ایران اسلامی پیشرفت های علمی، صنعتی، پزشکی، نظامی و هسته ای نداشت، آیا باز هم آمریکا در پی مذاکره و تحمیل خواسته های خود به جمهوری اسلامی بود؟

پیشرفت های موشکی، پیشرفت های هسته ای، دستیابی به علوم و فنون، مردمی پایدار و پایبند به انقلاب اسلامی است که آمریکا را خشمگین کرده است.

ایالات متحده از این بابت عصبانی است که ایران خود به تنهایی به پیشرفته های بزرگ دست یافته و هیچ وابستگی ندارد.

برای همین است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در همین زمینه گفتند: اگر مسئولان جمهوری اسلامی ساده‌ لوحی میکردند و به مذاکره میرفتند، از فشارها و تحریمها هیچ چیزی کم نمیشد، بلکه راه برای طرح رسمی توقعات و تحمیلهای جدید آمریکایی‌ها باز میشد.

البته از این ساده لوحی جلوگیری شده چرا که بودند و هنوز هم هستند برخی افراد و اشخاص که اعتقاد دارند مذاکره و توافق با آمریکا حلال مشکلات است!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...