ارسال 1000 اثر به هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه


ارسال 1000 اثر به هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه از تغییرات در تندیس جشنواره خبر داد و گفت: در هجدهمین دوره جشنواره تعداد آثار شرکت کننده به رکورد 1000 اثر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب،« علیرضا بهرامی» درباره میزان استقبال و آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه را پشت سر می‌گذاریم و این بیانگر ۱۷ سال سابقه این جشنواره و شناسنامه‌دار بودن آن است که سرمایه‌ای برای حوزه کتاب و خبرنگاران این حوزه خواهد بود.

وی افزود: امسال در هجدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه با رکورد بالا تعداد آثار شرکت‌کننده مواجه شدیم و به رکورد ۱۰۰۰ اثر رسیده‌ایم. در مدتی که من دبیری جشنواره را برعهده داشتم، بخش‌هایی از شاخه‌های مغفول اطلاع‌رسانی حوزه کتاب همچون؛ انیمیشن، هنرهای تجسمی، کاریکاتور،‌عکس، طنز و ... برای تکامل به جشنواره اضافه شدند اما درصد کمی از این افزایش آثار در این حوزه‌ها قرار می‌گیرد.

بهرامی با اشاره به پیشینه و سابقه ۱۷ ساله جشنواره کتاب و رسانه اظهار کرد: در این دوره‌ شاهد افزایش تعداد آثار شرکت‌کننده از ۲۵۰ اثر به ۱۰۰۰ اثر هستیم که البته این تعداد آثار روند داوری را نیز کمی کُند کرده‌ است. تلاش خواهد شد در اواسط برگزاری هفته کتاب نامزدهای جشنواره اعلام ‌شوند و در مراسمی جداگانه از برگزیدگان این دوره از جشنواره تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته امسال تندیس متفاوتی برای برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه درنظر گرفته ‌شده ‌است و تندیس سال گذشته با شکل و شمایلی متفاوت و کامل‌تر از قبل در اختیار برگزیدگان برای این دوره و دوره‌های بعد قرار می‌گیرد.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب و رسانه تصریح کرد: من از اولین دوره جشنواره کتاب و رسانه بعنوان شرکت‌ کننده، داور و حالا دبیر جشنواره حضور داشته‌ام و با آن کاملا آشنایی دارم و چیزی که در این دوره بیشتر نسبت به دوره‌های دیگر دیده‌ می‌شود این است که جشنواره به نقطه‌ای رسیده‌ بود که در تولید سالیانه در حوزه کتاب تاثیرگذار شود و این از دستاوردهای جشنواره است که به تمامی خبرنگاران کتاب تعلق دارد.

بهرامی در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره به تولید آثار با کیفیت در طول سال کمک می‌کند و اگر اهالی رسانه به تولید آثار درجه یک بپردازند تا در جشنواره شرکت کنند این یعنی ما به اهدافمان نزدیک شده‌ایم. ما باید از این نقش بهینه جشنواره مراقبت کنیم تا تاثیراتش را ببینیم. هر جشنواره با عملکردهایش معنا و مفهوم پیدا می‌کند و من امیدوارم که جشنواره‌ای که امسال بعد از سال‌ها صاحب آیین‌نامه شده‌است، بتواند در سالیان بعد به این آیین‌نامه پایبند باشد.

بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین فایل پوستر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته